پرونده استیضاح ترامپ هفته آینده به سنا خواهد رفت

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر پرونده استیضاح ترامپ هفته آینده به سنا خواهد رفت
 پرونده استیضاح ترامپ هفته آینده به سنا خواهد رفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا لایحه استیضاح ترامپ را هفته آینده به مجلس سنا ایالات متحده ارسال می‌کند.

 به گزارش اسپوتنیک، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه 10 جنوری در نامه‌ای به اعضای دموکرات مجلس نمایندگان نوشت: «از جرالد نادلر، رئیس کمیسیون قضایی مجلس قضایی خواسته‌ام آماده باشد هفته آینده قطعنامه مربوط به تعیین مسئولان و تحویل بندهای استیضاح به مجلس سنا را به صحن بیاورد».

 ترامپ: استیضاح به پیروز من در انتخابات کمک خواهد کرد   - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: استیضاح به پیروز من در انتخابات کمک خواهد کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز در تاریخ 19دسامبر گذشته هر دو بند قطعنامه استیضاح دونالد ترامپ را به تصویب رساند. دموکرات‌های آمریکا ترامپ را به «سوء استفاده از قدرت» در ماجرای تماس‌های تلفنی او با رئیس جمهوری آمریکا متهم کرده‌اند. آنها می‌گویند دونالد ترامپ از ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین خواسته است تا درباره احتمال فساد مالی فرزند رقیب سیاسی‌اش جو بایدن در اوکراین تحقیق کند.

بند دوم قطعنامه استیضاح که پیش از این در کمیسیون قضایی مجلس نمایندگان به تصویب رسید، در مورد اتهام ترامپ مبنی بر «مانع‌تراشی در تحقیقات کنگره» است.

مطابق قانون آمریکا برای آن که استیضاح و برکناری رئیس جمهوری تأیید شود، باید دو سوم اعضا مجلس سنا به مصوبه مجلس نمایندگان رأی مثبت بدهند؛ این امر در مورد استیضاح ترامپ، با توجه به ترکیب مجلس سنا که اکثریت آن را جمهوریخواهان تشکیل می‌دهند، تقریبا بعید به نظر می‌رسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала