کوریای شمالی: آمریکا نباید منتظر بازگشت ما به میز مذاکره باشد

© AFP 2023 / Saul Loebکوریای شمالی: آمریکا نباید منتظر بازگشت ما به میز مذاکره باشد
کوریای شمالی: آمریکا نباید منتظر بازگشت ما به میز مذاکره باشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه کوریای شمالی اعلام کرد با وجود «روابط خوب» رهبران دو کشور- آمریکا و کوریای شمالی، واشنگتن نباید انتظار بازگشت پیونگ‌یانگ به میز مذاکرات را داشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک،  به نقل از خبرگزاری مرکزی کوریای شمالی، وزارت امور خارجه کوریای شمالی اعلام کرد رابطه کیم جونگ اون، رهبر این کشور و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا همچنان خوب است اما به موجودیت رابطه خوب سران دو کشور، آمریکا اشتباه می‌کند که انتظار بازگشت به مذاکرات را دارد.

این وزارت‌خانه با اعلام اینکه «کوریای جنوبی نباید رویای بازگشت کوریای  شمالی به مذاکرات با آمریکا را داشته باشد» تاکید کرد: در مذاکراتی که به ما تحمیل شود، هیچ گاه شرکت نخواهیم کرد.

هدیه کریسمس کوریای شمالی برای امریکا چه خواهد بود؟ - اسپوتنیک افغانستان
هدیه کریسمس کوریای شمالی برای امریکا چه خواهد بود؟

وزارت امور خارجه کوریای شمالی افزود: کیم جونگ اون شخصا به ترامپ علاقه‌مند است، (ولی) او کشور را بر پایه احساسات شخصی رهبری و هدایت نخواهد کرد. امریکا در طی یک سال کوریای شمالی را فریب داد و اکنون نباید منتظر بازگشت به میز مذاکره باشد.

اخیرا تنش‌ها در آستانه پایان یافتن ضرب الاجل یک ساله کوریای شمالی به آمریکا به شدت افزایش یافت. آمریکا خواستار خلع سلاح یکطرفه کوریای شمالی شده، ولی پیونگ یانگ خواستار لغو کلیه تحریم‌های آمریکا است.

مذاکرات هسته‌ای آمریکا و کره شمالی پس از شکست نشست فبروری رهبران دو کشور در شهر هانوی به بن بست رسید.

در ماه دسامبر گذشته کوریای شمالی از واشنگتن خواست تا موضع خود را در مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای که به رغم سه نشست میان رهبران دو کشور پیشرفت چندانی نداشته، ملایم‌تر کند. کوریای شمالی اعلام کرد چیزی که اکنون باید انجام شود، اقدام آمریکا است و کاملا بر عهده واشنگتن است که تعیین کند می‌خواهد چه هدیه‌ای زا برای کریسمس می‌خواهد دریافت کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала