سرنگون شدن طیاره بی پیلوت ترکیه توسط ارتش حفتر

© AFP 2023 / Jack Guez/Filesسرنگون شدن طیاره بی پیلوت ترکیه توسط ارتش حفتر
سرنگون شدن طیاره بی پیلوت ترکیه توسط ارتش حفتر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هواپیمای بدون سرنشین ترکیه مورد اصابت راکت ارتش قمندان حفتر قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، مرکز مطبوعاتی ستاد عملیاتی عملیات الکرامه، اعلام کرده است که ارتش ملی لیبی به رهبری مارشا خلیفه حفتر، یک هواپیمای بدون سرنشین ترکیه را مورد اصابت گلوله قرار دادند.
این واقعه درحالی رخ داده است که فایض سراج، نخست وزیر لیبیا برای گفتگو در مورد اوضاع کنونی این کشور به ترکیه سفر کرده است.

نخست وزیر لیبیا برای گفتگو با اردوغان وارد ترکیه شد+ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
نخست وزیر لیبیا برای گفتگو با اردوغان وارد ترکیه شد+ویدیو

از سویی هم چندی پیش روسای جمهور روسیه و ترکیه، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان در مورد موضع گیری مشترک در مورد لیبیا توافق کردند و از همه طرف‌ها خواستند که از ساعت 00 روز یکشنبه 12 جنوری آتش بس کنند و بلافاصله در میز مذاکره بنشینند. با این حال ، فرمانده خلیفه حفتر، گفت که از این ابتکار استقبال می کند، اما حمله به طرابلس را ادامه می دهد، که از ماه اپریل سال گذشته به این سو ادامه دارد.
پس از سرنگونی معمر قذافی در سال 2011 ، جنگ داخلی در لیبی ادامه دارد. در هفت سالی که از سقوط قذافی گذشته، لیبی با پارلمان‌های موازی، دولت‌های موازی، ارتش‌های موازی، حدود 1500 گروه شبه‌نظامی، دو کودتای ناموفق و یک جنگ داخلی تمام عیار روبه‌رو بوده. از تندروترین طرفداران ایده‌های اسلامی و اجرای "قانون شریعت" به سبک داعش گرفته، تا سلطنت‌طلب‌های محافظه‌کار و سکولارهای ارتشی و دموکرات‌های لیبرال، همه در این مدت تلاش کرده‌اند قدرت را در کشور به دست بگیرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала