طلای پلاستیکی در بازار آمد

© Sputnik / Sergey Piatakovساعت های طلائی
ساعت های طلائی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان توانستند طلای سبک با خاصیت پلاستیک را ایجاد و در بازار عرضه نمایند.

کارشناسان انستیتوت پولی تخنیک فدرالی زوریخ (ETH Zurich) توانستند پلاستیک شبیه به طلای 18 قیراط را ایجاد کنند.

به گزارش اسپوتنیک، ضخامت این طلای مانند پلاستیک 10 برابر کمتر از طلأ عادی باشد.

 نرخ طلا به دلیل قتل سلیمانی به حداکثر رسید - اسپوتنیک افغانستان
نرخ طلا به دلیل قتل قاسم سلیمانی به حداکثر خود رسید

این اختراع امکانات جدید را برای صنعت ساعت سازی مسیر می نماید و به این شکل از وزن و نرخ ساعت کاسته می شود.

قسمیکه در سایت ETH Zurich ملاحظه می گردد، " هیچ کس نمی خواهند ساعت با وزن زیاد را به دست نماید، زیرا در مرور زمان انسان را اذیت می کند.

طلای معمولی 18 قیراطی که از سه چهارم طلا و یک چهارم مس تشکیل شده است ، زخامت 15 گرم در هر سانتی متر مکعب دارد ، و فلز ایجاد شده توسط دانشمندان "زوریخ" دارای قیراط 1.7 گرم در هر سانتی متر مکعب است ، در حالی که کیفیت طلای 18 قیراط آن باقی مانده است.

مرکز تحقیق و آموزش زوریخ اشاره کرد که برای دستیابی به این نتیجه ، دانشمندان 'از الیاف پروتئین و لاتکس پلیمر استفاده کردند تا ماتریس را تشکیل دهند و در آن دیسک های طلائی نانو کریستال های را ساختند.' علاوه بر این ، طلای سبک 'حاوی جیب های بی شماری از هوا است که قابل دید نمی باشد.

FC Barcelona's Lionel Messi - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
نیمار: باید هر سال یک توپ طلا به مسی اختصاص داده شود

رافائل مازنگا ، استاد EFA در زوریخ ، به خبرنگاران گفت: 'این طلا به عنوان یک ماده با خاصیت پلاستیک می باشد. اگر شمش چنین فلزی روی سطح سخت سقوط کند ، صدا مانند افتادن پلاستیک را میدهد، اما مانند طلای معمولی می درخشد.

به گفته Mazzengi ، این برنامه می تواند کاربردی هم در صنعت ساعت و هم در ساخت جواهرات و همچنین در الکترونیک ، صنایع هستوی و کیمیایی پیدا کند. برنامه های ثبت اختراع هم برای فرآیند تولید و هم برای خود مواد تهیه و به مرجع ارسال شده است.

پیش از این ، گروه علمی Mazzengi میتود را برای تولید حتی طلای سبک تر ایجاد کرده بود: وزن آن آنقدر کم بود که در آب غرق نمی شد. دانشمند افزود: " این ماده ناپایدار بود و استفاده از آن غیرممکن بود. اما این بار ما هدف خود را برای ایجاد طلای سبک قرار دادیم، در اکثر کارخانه های که از طلا معمولی استفاده می شود ، اکنون از طلا سبک ما استفاده می کنند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала