حفتر در مسکو توافق آتش بس را امضا نکرد

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر حفتر در مسکو توافق آتش بس را امضا نکرد
 حفتر در مسکو توافق آتش بس را امضا نکرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع خبری گزارش دادند که جنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای «ارتش ملی لیبی» که برای توافق با دولت وفاق ملی این کشور به مسکو سفر نموده بود، بدون امضای توافق آتش‌بس خاک روسیه را ترک کرد.

به گزارش اسپوتنیک،  به نقل از منابع خبری لیبی، «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای ارتش ملی لیبی  بدون امضای توافق آتنش بس مسکو را ترک نمود

طرف های درگیر در لیبی روز شنبه پذیرفته بودند که روز یکشنبه اقدامات جنگی را متوقف کنند و قرار شد برای رسمیت بخشیدن به این آتش بس، یک توافقنامه رسمی را در مسکو امضا کنند.

مذاکرات وزیران خارجه و دفاع روسیه و ترکیه صبح روز دوشنبه آغاز و سپس هیأت‌ طرف‌های لیبی به سرپرستی «فائز السراج» رییس دولت وفاق ملی و خلیفه حفتر رییس ارتش ملی لیبی به مذاکرات وزرای خارجه و دفاع روسیه و ترکیه به آن پیوستند که بیش از هفت ساعت به طول انجامید.

چرا جنرال شورشی در لیبیا باخته است - اسپوتنیک افغانستان
جنرال حفتر برای انجام مذاکره وارد مسکو شد

پس از پایان مذاکرات، اعلام شد که فائز السراج پیش نویس توافقنامه آتش بس در لیبی را امضا کرده و خلیفه حفتر تا صبح سه شنبه برای تصمیم گیری برای امضای این سند فرصت خواسته است.

لیبی اینک به کشوری دو پاره تبدیل شده که نیمی از آن را دولتی تحت حمایت سازمان ملل متحد اداره می‌کند و نیمه دیگر آن در دست نیروهایی است که تصرف پایتخت و تسلط کامل بر لیبی را دنبال می‌کنند.

لیبی از سال 2011 میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیروهای ناتو با هدف برکناری «معمر قذافی» حاکم وقت این کشور، تنش‌های سیاسی و درگیری‌های نظامی بسیاری را شاهد بود. این کشور در نهایت به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شد. در بخش غربی با مرکزیت طرابلس دولتی موسوم به «دولت وفاق ملی» به ریاست «فایز السراج» بر سر کار آمده که مورد تأیید و حمایت سازمان ملل متحد است و در بخش شرقی «خلیفه حفتر» جنرال بازنشسته ارتش کنترل امور را در دست گرفته است.

فایز السراج از پشتیبانی ترکیه، قطر و برخی کشورهای اروپایی برخوردار است. جنرال حفتر نیز خود را تحت حمایت عربستان، مصر، امارات و برخی دیگر از کشورها می‌بیند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала