روحانی خواستار تشکیل دادگاه ویژه در خصوص سرنگونی هواپیمای اوکراینی شد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / روحانی خواستار تشکیل دادگاه ویژه در خصوص سرنگونی هواپیمای اوکراینی شد
 روحانی خواستار تشکیل دادگاه ویژه در خصوص سرنگونی هواپیمای اوکراینی شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهوری ایران از قوه‌ قضاییه خواست برای بررسی شلیک موشک که به سرنگونی هواپیمای اوکراینی انجامید، ادگاه ویژه تشکیل شود.

به گزارش اسپوتنیک،  حسن روحانی رئیس جمهورایران در همایش تجلیل از نمونه‌های ملی بخش کشاورزی گفت: «از لحظه‌ای که احتمال دادم، سقوط هواپیما عادی نبوده، دستور دادم تا تحقیقات و بررسی‌ها در زمانی کوتاه‌تر انجام شود. همکاری خوبی از سوی نیروهای مسلح انجام گرفت. قول می‌دهم دولت با همه توانش پیگیر این قضیه باشد. قوه قضائیه باید یک دادگاه ویژه با یک قاضی عالی‌رتبه برای پرونده سقوط هواپیما تشکیل دهد».

ترودو: تنش زدایی های آمریکا درمنطقه عامل سقوط هواپیمای اوکراینی شد - اسپوتنیک افغانستان
ترودو: تشدید تنش‌ها توسط آمریکا درمنطقه عامل سقوط هواپیما در ایران شد

شایان ذکر است که هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراین بامداد چهارشنبه، هژدهم جدی، هنگامی که فرودگاه «امام خمینی» در تهران را به مقصد کیف، پایتخت اوکراین، ترک کرده بود، در حوالی شهر جدید پرند تهران سقوط کرد. در پی این حادثه تمامی ۱۷۶ سرنشین این هواپیما، جان باختند که شامل۱۳ شهروند افغانستان نیز می‌شد.

هرچند در آن زمان علت سقوط این هواپیما «نقض فنی» خوانده شده بود، اما ایران روز شنبه اعتراف کرد که هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ اوکراین را در آسمان تهران به خاطر خطای انسانی و به صورت غیرعمد هدف قرار داده است.        

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала