نامزدهای نود و دومین دوره جوایز اسکار اعلام شدند/ فیلم «جوکر» پیشتاز است

© Photo / Twitter/@WhoaInteresting نامزدهای نود و دومین دوره جوایز اسکار اعلام شدند
 نامزدهای نود و دومین دوره جوایز اسکار اعلام شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید

به گزارش اسپوتنیک،نامزدهای جوایز سینمایی اسکار اعلام شدند. فیلم «جوکر» با نامزدی در یازده رشته، پیشتاز فیلم‌ها در عرصه بیشترین نامزدی اسکار شد. فیلم "جوکر" با فیلم‌هایی چون "1917"، "روزگاری در هالیوود" و "مرد ایرلندی" به رقابت می‌پردازد. فیلم "پارازیت" کوریای شمالی در شاخه "بهترین فیلم" دو بار نامزد شده است.

فیلم مرد ایرلندی، روزگاری در هالیوود و 1917 نیز هر کدام در 10 رشته کاندید دریافت جایزه شده‌اند.

در بخش بهترین فیلم، جوکر که داستان دلقکی مجرم را روایت می‌کند و در گیشه به فروشی بیش از یک میلیارد دالر دست یافته است با فیلم‌های روزی روزگاری در هالیوود ساخته کوئین تارانتینو، مردی ایرلندی (آیریش من) ساخته مارتین اسکورسیزی، داستان ازدواج، زنان کوچک، انگل، خرگوش جوجو، فورد در برابر فراری و 1917 ساخته سام مندس به رقابت خواهد پرداخت.

کتاب سبز بهترین فیلم اوسکار - 2019  شد - اسپوتنیک افغانستان
"کتاب سبز" بهترین فیلم اسکار - 2019 شد

در بخش بهترین بازیگر نقش اول زن، اسکارلت جوهانسون برای بازی در فیلم داستان ازدواج با شارلز ترون (بمب‌شل) با سیرشا رونان (زنان کوچک)، رنی زلوگر (جودی) و سینیتا ارویو (هریت) به رقابت خواهد پرداخت.

در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد نیز آنتونیو باندراس به خاطر بازی در فیلم درد و شکوه، لئوناردو دی‌کاپریو (روزی روزگاری در هالیوود)، آدام درایور (داستان ازدواج)، واکین فینیکس (جوکر) و جاناتان پرایس (دو پاپ) به عنوان نامزد معرفی شدند.

در بخش بهترین فیلم خارجی نیز فیلم "پارازیت" از کوریای جنوبی که مورد تحسین منتقدان واقع شده است با فیلم‌های بینوایان از فرانسه، درد و شکوه از اسپانیا، کورپس کریستی از لهستان و سرزمین عسل از مقدونیه شمالی به رقابت خواهد پرداخت.

مراسم اعطای جوایز اسکار در تاریخ دهم فبروری برگزار خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала