هشدار دانشمندان از وقوع جنگ های ترمیناتوری

© Photo / TriStar Pictures (1991)هشدار دانشمندان از وقوع جنگ های ترمیناتوری
هشدار دانشمندان از وقوع جنگ های ترمیناتوری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان هشدار می دهند که انتقال کنترل تسلیحات هسته ای به هوش مصنوعی ممکن است در اخیر به "جنگ آخرالزمانی" به سبک ترمیناتور، پایان یابد.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  Daily Mail، کارشناسان دانشگاه کرنل آمریكا در گزارش جدید خود خاطر نشان می‌سازند که تغییر روزافزون به سمت اتوماتیک شدن و توسعه هرچه بیشتر سیستم های روباتیک می تواند باعث شود تا ماشین ها "از كنترل خارج شده" و اعلام جنگ با بشریت - درست مثل  فیلم‌های تخیلی "نابودگر" آرنولد شوارتزنگر، اتفاق بیفتد.

Робот София, пообещавший уничтожить человечество - اسپوتنیک افغانستان
روسیه ابرقدرت در عرصه هوش مصنوعی در جهان

به گفته کارشناسان، تلاش روسیه و چین برای رسیدن به ایالات متحده آمریکا در زمینه قدرت نظامی، هرچه بیشتر به استفاده از هوش مصنوعی رومی‌آورند که در آینده ممکن است جهان را با خطراتی روبرو سازد که هنوز نامعلوم هستند. مسکو کار روی ساخت زیردریایی پهپادی بدون سرنشین «پوزیدون» را آغاز کرده است.

 علاوه برآن، کشورها از هوش مصنوعی در سیستم های هشداردهی استفاده می‌کنند. تجارب قبلی نشان داده‌اند که خطرات در این عرصه نیز بالاست. خیلی ها با قضیه سال 1983 آشنا هستند که استانیسلاو پطروف افسر  شوروی سیگنال سیستم در باره پرتاب موشک آمریکایی را نادیده گرفت. پطروف متوجه شد که این سیگنال واقعی نیست و به این ترتیب جهان را از احتمال بروز جنگ هسته‌ای بین آمریکا و روسیه نجات داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала