فیلم لحظه اصابت موشک به هواپیمای بوئینگ در ایران + ویدیو

© REUTERS / Andras SoosUkraine International Airlines Boeing 737-800 with the registration UR-PSR lands at Budapest Ferenc Liszt Airport, Hungary May 26, 2018. Picture taken May 26, 2018
Ukraine International Airlines Boeing 737-800 with the registration UR-PSR lands at Budapest Ferenc Liszt Airport, Hungary May 26, 2018. Picture taken May 26, 2018 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه نیویورک تایمز ویدئویی منتشر کرد که ادعا می کند لحظه ای پرتاب دو موشک به بوئینگ 737-800 اوکراینی که در نزدیکی تهران را نشان می دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیویورک تایمز، با قضاوت ویدیوی ارائه شده، احتمالاً  ابتدا یک موشک به هواپیما پرتاب شد و پس از 30 ثانیه، موشک دوم شلیک شد که پس از آن هواپیما حدود یک دقیقه در هوا قرار داشت و سپس آتش گرفت و سقوط کرد.  

نیویورک تایمز اعلام کردند که این ویدئو در شب چهاردهم جنوری در یوتیوب توسط یک کاربر ایرانی منتشر شده است. این ویدیو از کامره که در پشت بام ساختمان در حومه تهران نصب شده بود، ثبت شده است.

رویترز بعداً با استناد به آژانس فارس ایران، گزارش داد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فیلمبردار این ویدیو را بازداشت کرده است.

با این مقامات وعده داده اند که پس از تحقیق نتایج آن به عموم مردم ارائه خواهد شد.

گفتنیست که در میان جانباختگان سقوط هواپیمای اوکراینی 13 شهروند افغانستان نیز قرار داشت، که از میان این 13 شهروند، شش تن آنان شهروندی دوگانه افغانستان و سویدن را داشتند، سه تن آنان شهروندی دوگانۀ افغانستان و آلمان را داشتند و چهار تن دیگر تنها شهروند افغانستان بودند.

یادآوری می کنیم، که هواپیمای بوئینگ 737 اوکراین در تاریخ (18 جدی)  دقایقی پس از پرواز از میدان هوایی امام خمینی به مقصد کِیف در نزدیکی تهران با 176 سرنشین سقوط کرد. این اتفاق تنها ساعاتی پس از حمله راکتی ایران به مواضع نیروهای امریکایی در عراق بود، که به گفته مقامات سپاه انتقام از قتل قاسم سلیمانی توسط امریکا بود. به دنبال آن ستاد کل نیروهای مسلح ایران صبح دیروز (شنبه) 21 جدی در اطلاعیه‌ای علت این حادثه را خطای انسانی اعلام کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала