پوتین: روند تعیین نخست‌وزیر در دومای دولتی باید تغییر کند

© Sputnik / Sergei Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: روند تعیین نخست‌وزیر در دومای دولتی باید تغییر کند
  پوتین: روند تعیین نخست‌وزیر در دومای دولتی باید تغییر کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ولادیمیر پوتین پیشنهاد کرد که دومای دولتی نه تنها هماهنگی پروسه رأی دادن، بلکه تأیید نامزدی نخست وزیر را بر عهده گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در پیام سالانه خود عنوانی مجلس فدرال این کشور گفت: روند تعیین نخست‌وزیر در دوما ی دولتی روسیه باید تغییر کند.

بدین ترتیب دومای دولتی می‌تواند نامزدی را برای پست نخست‌وزیری تعیین کرده و بعد کل کابینه را بر پایه پیشنهادهای نخست‌وزیر منصوب کند. به گفته او، رئیس‌جمهوری باید آن‌ها را منصوب کند و حق نداشته باشد تا نامزدهای مورد نظر پارلمان را رد کند. او معتقد است چنین اقدامی نقش و اهمیت پارلمان این کشور، احزاب پارلمانی و مستقل و مسوولیت‌پذیری نخست‌وزیر و کل اعضای کابینه را افزایش می‌دهد.

او افزود، حق رئیس جمهوری روسیه مطمئناً باید در تعیین وظایف و اولویت‌های دولت و همچنین حق برکناری رئیس دولت، معاونان او و وزرای فدرال در صورت انجام نادرست انجام وظایف یا در رابطه با در صورت از دست رفتن اعتماد، حفظ شود.

پیام سالانه ولادیمیر پوتین، یک سند سیاسی و حقوقی بوده و برنامه ای است که دیدگاه در مورد جهت های استراتژیک توسعه روسیه در آینده نزدیک نشان می دهد.  

 شایان ذکر است که رئیس جمهور روسیه همه ساله در مجمع فدرال پارلمان روسیه که متشکل از دو مجلس دوما و شورای فدراسیون است، سخنرانی می کند.   

در پیام سالانه امسال، بخش اصلی سخنان ولادیمیر پوتین به تحولات و برنامه های آتی وی برای مردم روسیه اختصاص داشت اما به مانند پارسال در خصوص تحولات بین المللی و دستاوردهای روسیه نیز اظهار نظر صورت گرفت.

در مراسم امروز مقامهای ارشد دولت روسیه، روسای شورای فدراسیون و دومای روسیه و نمایندگان این دو مجلس و شخصیت های اجتماعی و مذهبی شرکت دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала