وظیفه احتمالی نخست‌وزیر مستعفی روسیه در آینده، معلوم شد

© Sputnik / Dmitry Astakhov /  مراجعه به بانک تصاویر وظیفه احتمالی نخست‌وزیر مستعفی روسیه در آینده، معلوم شد
وظیفه احتمالی نخست‌وزیر مستعفی روسیه در آینده، معلوم شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید

به گزارش اسپوتنیک، «ولادیمیر جباروف»، معاون اول کمیته بین‌الملل شورای فدراسیون روسیه، در مصاحبۀ که با خبرنگار رادیو اسپوتنیک داشت گفت که دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر مستعفی کشور به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور پوتین در امور دفاعی و امنیتی ایفای وظیفه خواهد کرد.

نخست‌ وزیر روسیه از استعفای کامل حکومت خبر داد  - اسپوتنیک افغانستان
نخست‌ وزیر روسیه از استعفای کامل حکومت خبر داد

آقای جباروف گفت: آقای مدودف وظایف زیادی خواهد داشت. او می‌تواند برخی از دستورالعمل‌های ریاست‌جمهوری را نیز انجام دهد، به‌عنوان رئیس شورای امنیت می‌تواند مسائل مربوط به تضمین توان دفاعی و امنیت ملی را انجام داد. نخست‌وزیر همیشه مسوولیت بلوک اقتصادی را بر عهده دارد و حال شخصاً این مسوولیت را بر عهده خواهد گرفت. در واقع این مقام بسیار بالایی و در ضمن مسوولیت پذیر است. آقای مدودف که پیشین از این رئیس‌جمهور بود و هشت سال به‌عنوان نخست‌وزیر خدمت کرد لایق این پست را دارد وی به خوبی می‌تواند به موضوعات دفاع و امنیت رسیدگی کند. ما می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که نخست‌وزیر آینده فرد شایسه خواهد بود.

وی همچنان می‌گوید که بسیاری از اعضای کابینه پست‌های خود را حفظ خواهند کرد: اعضای بعدی کابینه باید کسانی باشند که خود را به خوبی ثابت کرده اند. در مورد وزیر دفاع و وزیر خارجه کشور هیچ سوالی در کار نیست. به نظر من کشاورزی گام‌های مهمی را برداشته است. حجم محصولات کشاورزی 19 درصد افزایش یافته است وزارت زراعت مانع کار کسی نیست، فقط کمک می‌کند و من تحت تاثیر کارکردهای دمیتری پاتروشف قرار گرفته‌ام.

پیشتر گزارش شده بود که دیمیتری مدودوف، نخست‌وزیر روسیه پس از پیام، رئیس‌جمهور به مجلس فدرال از استعفای کامل دولت خبر داد.

مدودوف ساعتی پس از سخنرانی رئیس‌جمهور پوتین مبنی بر لزوم تغییرات در روسیه استعفا کامل دولت را به رئیس‌جمهور کشور تقدیم کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از اعضای دولت بخاطر همکاری مشترک «گرچه همه چیز به نتیجه نرسیده است»، تشکری کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала