وضعیت در مقابل سفارت روسیه در بیروت همچنان متشنج است

© AP Photo / Hussein MallaЗадержание участников акции протеста в Бейруте
Задержание участников акции протеста в Бейруте - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وضعیت در جادۀ «کورنیش المضراء» در نزدیکی سفارت روسیه در بیروت همچنان پس از درگیری بین پولیس و تظاهرکنندگان متشنج است.

به گزارش اسپوتنیک، معترضین پیش این در مقابل سفارت روسیه در بیروت، پایتخت لبنان با پولیس درگیر شدند و شماری هم توسط پولیس بازداشت شدند. معترضین خواستار آزادی همفکران خود هستند. ژاندارم ها معترضین را از ساختمان مقر پولیس به عقب راندند ، اما حرکت معترضان به‌سوی محل ناآرامی ها ادامه دارد.

پولیس حدود ده نفر از 59 نفر بازداشت شده را آزاد کرد اما سپس تعداد دیگری از  تظاهرکنندگان در جریان درگیری ها در جاده‌های «کورنیش المضراء» بازداشت شدند.

واحدهای ارتش و آمبولانس ها به صحنه درگیری ها اعزام شده اند . تظاهرکنندگان شعار می دهند «تظاهرات مسالمت آمیز»، اما ژاندارم ها گروه های معترضین  را تعقیب می‌کنند.

پیش از این، معترضین بیش از نیم ساعت با پرتاب سنگ و مواد آتش زا پولیس را تحریک کردند. پس از آن، نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضین از گاز اشک آور و زور استفاده کردند. چندین نارنجک گاز اشک آور در دیوارهای سفارت روسیه منفجر شدند.

پس از یک آرامش نسبی، ده‌ها معترض جدید وارد شدند و به شدت شروع به سنگباران کردن محدوده پولیس کردند. در این زمان مأموران دستور عقب نشینی به قلمرو اداره پولیس دادند.

 

تظاهرات ضد دولتی در لبنان در شرایط بحران مالی و اقتصادی در این کشور روز 17 اکتبر سال گذشته میلادی شروع شد و به استعفای سعد حریری ، نخست وزیر وقت منجر گردید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала