افشای زرادخانه هسته‌ای آمریکا

© Sputnik / Sergey Kazakافشای زرادخانه هسته‌ای آمریکا
افشای زرادخانه هسته‌ای آمریکا   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک نشریه آمریکایی در گزارشی ابعاد فعلی زرادخانه هسته‌ای ارتش آمریکا را افشا نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه آمریکایی Bulletin of the Atomic Scientists ابعاد فعلی زرادخانه هسته‌ای آمریکا را افشا نموده است.

 براساس گزارش این نشریه، ایالات متحده در حال حاضر 1،750 کلاهک هسته ای مستقر، 2050  وکلاهک رزرو را در اختیار دارد. تقریباً 2،000 کلاهک دیگردر انتظار از بین بردن هستند و تعداد کل کلاهک های جنگی آمریکا به 5،800 خواهد رسید.

گفته شده که از 1750 کلاهک مستقر، 400 کلاهک برای موشک های بالستیک قاره بین قاره، و تقریبا 900 کلاهک برای زیردریایی ها است. 300 کلاهک دیگر در پایگاه های بمب افکن آمریکایی   نگهداری می‌شوند. 150 کلاهک باقیمانده – به گونه  تاکتیکی در پایگاه های اروپایی ایالات متحده مستقر می‌باشند.

 ترامپ: امیدواریم هرگز مجبور به استفاده از زرادخانه هسته‌ای مان نشویم - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: امیدواریم هرگز مجبور به استفاده از زرادخانه هسته‌ای مان نشویم

درگزارش این نشریه آمده است كه سلاحهای هسته ای آمریكا تقریباً در 24 نقطه در 11 ایالت ایالات متحده و پنج كشور اروپایی نگهداری می شوند.

 اوایل سال گذشته (2019)، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا، از خروج این کشور از پیمان منع استفاده از سلاح های هسته ای اعلام کرد و گفت که ایالات متحده، روسیه و چین باید این کار را انجام دهند.

پیمان منع تولید و آزمایش راکت هسته‌ای کوتاه‌برد و میان‌برد، در سال 1987، توسط رونالد ریگان، رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده امریکا و میخائیل گورباچف، دبیر کل حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی، امضا شد.

با امضای این توافقنامه، واشنگتن و مسکو متعهد شدند تا مالکیت، تولید و یا پرتاب آزمایشی موشک های کروز با برد 500 تا 5500 کیلومتر را متوقف کنند.

پس از خروج امریکا و روسیه از پیمان منع موشک‌های میان‌برد هسته‌ای، بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان بر این عقیده هستند که این تحرکات می‌تواند موجب آغاز رقابت تسلیحاتی میان کشور ها شود که آثار و پیامد‌های آن فراتر از روابط دوجانبه، چشم‌انداز پیش روی رژیم‌های خلع سلاح و کنترل تسلیحات را متأثر خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала