شرکت آمازون خدمات پرداخت با کف دست را می‌سازد

© REUTERS / Pascal Rossignolشرکت آمازون خدمات پرداخت با کف دست را می‌سازد
شرکت آمازون خدمات پرداخت با کف دست را می‌سازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آمازون سیستم را توسعه می‌دهد که از طریق آن می‌توان با کف دست خریدهای خود را پرداخت کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وال استریت ژورنال، آمازون در حال توسعه ترمینال‌های پرداخت مبتنی بر کف دست است که برای فروش نوشیدنی و انواع اغذیه در کافی شاپ‌ها، رستورانت‌ها و غیره قابل استفاده استند.

آمازون بار دیگر  گران‌ترین شرکت جهان شد - اسپوتنیک افغانستان
آمازون بار دیگر گران‌ترین شرکت جهان شد

با این کار دیگر نیازی به استفاده از کارت اعتباری و دستگاه‌های پوز نیست و هر فرد باید تنها دست خود را در برابر دستگاهی ویژه قرار دهد.

در قالب این سیستم کارت پرداخت اعتباری هر فرد با دست وی مرتبط شده و از کاربر خواسته می‌شود تا برای خرید کالا اجازه اسکن شدن سطح دست خود را در برابر دستگاهی ویژه بدهد.

آمازون قصد دارد در آینده نزدیک از این فناوری در برخی فروشگاه‌های خود اضافه کند و حتی آن را در سایت آمازون هم به کار بگیرد. این فناوری نمایش آگهی‌های هدفمند را نیز تسهیل می‌کند. البته بیم آن می‌رود که فناوری یادشده موجب وقوع برخی مشکلات امنیتی شود.

پیش از این برخی منابع خبری از همکاری آمازون و ویزا برای تسهیل نقل و انتقال پول از همین طریق خبر داده بودند. هنوز مشخص نیست آیا خرده فروشان نیز از این فناوری جدید استقبال خواهند کرد یا خیر.

در ماه جنوری سال 2018 میلادی از شرکت اولین فروشگاه آفلاین را در سیاتل به نام آمازون گو، افتتاح کرد که در آن به گفته سازندگان، هیچ پرسونل خدماتی وجود ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала