ترامپ: حفظ روابط خوب با روسیه و چین برای ما مفید است

© REUTERS / Kevin LamarqueПрезидент США Дональд Трамп
Президент США Дональд Трамп - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور آمریكا معتقد است که حفظ روابط خوب با مسكو و پكن برای واشنگتن مفید است.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا، روز گذشته در صحبت با نمایندگان بخش كشاورزی در تگزاس اعلام كرد كه حفظ روابط خوب با مسكو و پكن برای واشنگتن مفید است.

به گفته وی، داشتن روابط خوب با چین و روسیه خوب است. با این حال، ترامپ خاطرنشان كرد كه نباید به سایر كشورها اجازه داد که در تلاش استفاده از ایالات متحده در جهت منافع خود باشند.

وی در ادامه گفت: کشاورزان و باغداران در کنار من خواهند بود، زیرا می‌دانند ما چه کاری انجام دادیم، کاری که دولت‌های دیگر انجام نداده بودند. ما توافق تجاری بزرگی با چین امضاء کردیم که براساس این توافق فوق‌العاده، چین اکنون 40 تا 50 میلیارد دالر محصولات کشاورزی را هر سال خواهد خرید که صادرات محصولات کشاورزی ما به چین سه برابر خواهد شد.

وی گفت: من نمی‌خواهم چین و روسیه را را سرزنش کنم، زیرا آن‌ها می‌خواهند برنده باشند و ما هم می‌خواهیم برنده باشیم و همه می‌خواهند برنده باشند.

 این در حالیست که پیشتر گزارش شد که ایالات متحده قصد دارد واحدهای نظامی تخصصی در اقیانوس آرام را برای مقابله با روسیه و چین ایجاد کند.

در تاریخ 21 دسامبر، رئیس جمهور آمریکا بودجه دفاعی این کشور برای سال 2020 را اممضا کرد که افزایش 3.1 درصدی هزینه برای مقابله با روسیه و چین را فراهم می کند. در بودجه فاعی آمریکا در سال جدید 734 میلیون دالر برای کاهش نفوذ فدراسیون روسیه، اختصاص داده شده است

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала