دریافت سیگنال های مرموز از نورانی‌ترین ستاره آسمان

© Photo / NASA, ESA, and Z. Levy (STScI)کشف سیگنال های مرموز از نورانی‌ترین ستاره آسمان
کشف سیگنال های مرموز از نورانی‌ترین ستاره آسمان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان ادعا نموده اند که سیگنال های را از ستاره ابط الجوزا (Betelgeuse) که معمولا یکی از نورانی‌ترین ستاره‌های آسمان است، دریافت نموده اند به همین دلیل اخترشناسان معتقدند این سیگنال ها ممکن است حاکی از آن باشد که قرار است اتفاقی برای این ستاره در حال رُخ دادن باشد.

به گزارش اسپوتنیک، ستاره شناسان رصدخانه LIGO ادعا می کنند که آنها امواج را از ستاره Betelgeuse ضبط کرده اند که می تواند مربوط به انفجار آینده آن باشد. در عین حال ، این احتمال وجود دارد که تشخیص سیگنال نتیجه یک خطا باشد.

نتایج این تحقیق در مجله علمیScience Alert گزارش شده است.

اخترشناسان معتقدند دریافت این سیگنال های غیرعادی ستاره ممکن است نشان از انفجار زودهنگام آن طی یک ابرنواختر خیره‌کننده داشته باشد گرچه هیچ کس دقیق نمی‌داند که عاقبت این ستاره مشهور چه خواهد شد.

Берег Туниса, Сицилия и островное государство Мальта снятые с борта МКС космонавтом Роскосмоса Антоном Шкаплеровым - اسپوتنیک افغانستان
کشف قدیمی ترین ماده جامد روی زمین

اگر این اتفاق رخ دهد، با جزئیات از سطح زمین قابل مشاهده است. ابط الجوزا تنها 700 سال نوری از زمین ما فاصله داشته و به همین دلیل انفجار ابرنواختری آن به وضوح از زمین قابل تماشا بوده و به اخترشناسان اجازه می‌دهد یکی از شدیدترین و خیره‌کننده‌ترین اتفاقات کهکشان را از نزدیک مورد مطالعه قرار دهند.

ستاره ابط‌الجوزا (Betelgeuse) ستاره سرخ‌رنگی و پرنوری در صورت فلکی جبار است که در محل «شانه شکارچی» قرار دارد. این ستاره یک اَبَرغول سرخ است، یعنی ستاره‌ای در اواخر عمر خود که به رنگ قرمز در آمده است. اخترشناسان می‌دانند که این ستاره «به زودی» دچار انفجاری به نام انفجار ابرنواختری خواهد شد. به باور اخترشناسان این اتفاق احتمالا صد هزار سال و حتی شاید یک میلیون سال دیگر رخ خواهد داد، هر چند این زمان با معیارهای نجومی چندان هم دور به شمار نمی‌رود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала