برای اولین بار در قمر واحد مسکونی ساخته می‌شود

© G. Neukum (FU Berlin) et al., Mars Express, DLR, ESAبرای اولین در قمر واحد مسکونی ساخته می‌شود
برای اولین در قمر واحد مسکونی ساخته می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان روس و ایتالیا از ایجاد یک واحد مسکونی شش نفره در سیاره فوبوس یا قمر خبر می دهند.

به گزارش اسپوتنیک، به اساس پروژه مشترک دانشمندان، دانشگاهی فنی دولتی مسکو و دانشگاه‌ی جنوا ایتالیا، ایجاد چنین پایگاهی ممکن برای مطالعه عمیق از مریخ و مدیریت ساخت و ساز بر روی این سیاره‌ را راحت سازد، اما نه به طور مستقیم بر سطح مریخ، بلکه با استفاده از یک پایگاه مسکونی.

در جستجوی موجودات سیارات دیگر - اسپوتنیک افغانستان
کشف سیاره بزرگ از زمین در نظام شمس

در این مقاله آماده است که نویسندگان  قصد دارند که چهل و چهارمین دور یادبود از سرگئی کارالیوف رئیس و مهندس ارشد پروژه‌های فضایی شوروی  را از 28 تا 31 ماه جنوری در مسکو برگزار کنند.

دانشمندان خاطر نشان ساختند که خاک فوبوس یا قمر مخطوط سستي از گرد و غبار، ذرات سنگ‌هایی با چگالی کم است، و جاذبه آن حدود هزار برابر کمتر از زمین است. ترکیب این عوامل باعث می شود که روش های ساخت و ساز را تقرییا غیر ممکن سازد.

با این حال، با فن آوری ویژه و با استفاده از روباتها می توان این پایگاه را ساخت،به این دلیل که هر ربات ساختمانی با داشتن چندین تن وزن می تواند این پایگاه مسکونی را  ثابت نگهدارد.

اولین خدمه این پایگاه مسکونی شش نفر خواهند بود، که در یک واحد  قرار می گیرند، این واحد متشکل از مکان های خواب، آشپزخانه، مکان‎هایی برای بهداشت و آموزش، گدام غذا، تعمیرگاه و تجهیزات کنترل ربات ها خواهد بود.

در آینده قرار است که در این پایگاه مسکونی، واحد های برای تولید بخشی جزئی از مواد مصرفی، گلخانه و تجهیزات آزمایش های پزشکی مجهز شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала