تلفات کروناویروس در چین به 9 تن رسید

© REUTERS / China Dailyتلفات کروناویروس در چین به 9 تن رسید
تلفات کروناویروس  در چین به 9 تن رسید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات کمیته دولتی صحت در چین از افزایش تلفات ویروس کرونا به ۹ نفر و مبتلایان به این ویروس به بیش از 400 تن خبر داده اند.

به گزارش اسپوتنیک، لی بن، معاون رئیس کمیته دولتی حفظ الصحه چین، روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: شمار تلفات ناشی از نوع جدیدی کروناویروس در چین به 9 تن افزایش یافته و تا کنون 440 مورد عفونت تایید و شناسایی شده است.

دانشمندان چینی تأیید کردند که بیماری ویروسی جدید در این کشور از انسان به انسان قابل سرایت است؛ این در حالی است که تاکنون گفته می‌شد احتمال انتقال ویروس بیماری جدید از انسان به انسان بسیار اندک است.

انتشار سریع ویروس ناشناخته در جمهوری چین  - اسپوتنیک افغانستان
انتشار سریع ویروس ناشناخته در جمهوری چین

بیماری جدید بر اثر ورود یک نوع ویروس ناشناخته جدید از خانواده کروناویروس‌ها به بدن، فرد را ابتدا به تنگی نفس و سینه‌پهلو مبتلا کرده و در مواردی بر اثر شدت تنگی نفس منجر به مرگ فرد می‌شود. سرایت این بیماری از انسان به انسان شیوع آن را تسریع می‌کند. آغاز تعطیلات سال نوی چینی و مسافرت‌های شهروندان چین با قطار و هواپیما نیز نگرانی‌ها از خطر شیوع بیماری جدید در این کشور را افزایش داده است.

علائم رایج عفوت ناشی از این ویروس شامل علائم تنفسی‏، تب، سرفه‏، تنگی نفس و دیگر مشکلات تنفسی است. در موارد وخیم‌تر، عفونت می‌تواند منجر به بروز بیماری التهاب ریه ها "ذات الریه" بیماری سارس، نارسایی کلیه و حتی مرگ شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала