لاوروف در بیت المقدس اشک ریخت+ویدیو

© AP Photo / Virginia Mayoلاوروف در بیت المقدس اشک ریخت+ویدیو
لاوروف در بیت المقدس اشک ریخت+ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرگی لاوروف وزیر خارجه حین زیارت از بنأ "شمع یادبود" در بیت المقدس اشک از چشمانش سرازیر شد.

به گزارش اسپوتنیک، این بنای "شمع یادبود" نه متر ارتفاع دارد و وزن آن 12 تن با كتیبه برنز است: "زندگان و افراد افتاده را به یاد میاورید ، مرگ مرده است كه درگذشت."

رئیس جمهور روسیه ، ولادیمیر پوتین به همراه نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو، از یك بنای یادبود قهرمانان محاصره شده لینن گراد شوروی در بیت المقدس دیدن نمود. این بنای یادبود "شمع یادبود" نامیده شد. لاوروف نیز در این مراسم حضور داشت که با دیدن این بنأ یادبود که دشواری های جنگ دوم جهانی را بیاد می آورد، آرام از چشمانش اشک ریخت

لازم به ذکر است که مجمع جهانی یادبود هولوکاست امروز در اروشلیم یا به عباره دیگر بیت المقدس برگزار گردید و این مراسم ادامه دارد. هیئت های از کشورهای مختلف ، مورخان ، سیاستمداران و دیپلمات ها در اینجا گرد هم آمده اند. هیئت روسی همچنین شامل وزیر خارجه تازه منصوب شده سرگئی لاوروف است که نتوانست جلو اشک های خود را در مراسم افتتاحیه "شمع های یادبود" بگیرد.

به گفته روزنامه نگاران ، سارا نتانیاهو همسر نخست وزیر اسرائیل که در کنار لاوروف نشسته بود نیز گریه کرد.

قابل ذکر است که سربازان آلمانی محاصره لنینگراد را در 8 سپتامبر 1941 آغاز کردند. در اثر نبردهای خونین، مردم شوروی نازی ها را شکست دادند و در 27 جنوری سال 1944 شهر را از محاصره کاملاً آزاد کردند. این شهر 900 روز کاملاً محاصره بود. این محاصره به یکی از بدترین صفحات جنگ بزرگ میهنی مبدیل شد. طبق ارزیابی های مختلف ، تا 1.5 میلیون نفر قربانی این محاصره شدند. این شهر در جریان محاصره دچار فاجعه انسانی با نسبت های بی سابقه ای شد. تلفات زیاد ناشی از بمباران شب و روز، گرسنگی، مرض و سردی هوا را متقبل گردید.

این بنای تاریخی که امروز افتتاح شده است یکی از بزرگترین بنا یادبود از جنگ دوم جهانی در اسرائیل شمرده می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала