واکنش ایران به تهدید ترور سردار قاآنی از سوی امریکا

© Sputnik / Shiva Abshenasواکنش ایران به تهدید ترور سردار قاآنی از سوی امریکا
واکنش ایران به تهدید ترور سردار قاآنی از سوی امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه ایران می گوید که امریکا پس از اسرائیل دومین رژیمی است که رسما اعلام می کند امکانات دولت و نیروهای مسلح خود را برای اقدامات تروریستی بگار گرفته و در آینده ادامه خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به اظهارات تهدید آمیز یک مقام امریکایی علیه فرمانده نیروهای قدس، می گوید که این اظهارات در واقع علنی سازی تروریسم هدفمند  و دولتی امریکا است.

امریکا به قاآنی: اگر مسیر قاسم سلیمانی را به پیش گیری ترور خواهی شد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا به قاآنی: اگر مسیر قاسم سلیمانی را به پیش گیری ترور خواهی شد

این سخنان در حالی بیان می شود که برایان هوک نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا در امور ایران، فرمانده نیروهای قدس را تهدید به ترور کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران می افزاید که سخنان این مقام وزارت امور خارجه علنی سازی رسمی و پرده برداری آشکار از تروریسم هدفمند و دولتی امریکا است.

تنش‌ها میان ایالات متحدۀ امریکا و جمهوری اسلامی ایران، زمانی بالا گرفت که امریکا در بامداد سوم جنوری، قاسم سلیمانی فرماندۀ نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌المهندس معاون سازمان حشد شعبی عراق در فرودگاه بغداد هدف قرار داد و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام امریکا، بامداد هشتم جنوری به دو پایگاه امریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد. ایران اعلام کرد که این حمله در عملیاتی تحت نام «قاسم سلیمانی» و با هدف انتقام انجام شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала