امریکا برای عملی شدن "معامله قرن" چهار سال وقت می‌دهد

© REUTERS / Jonathan Ernstامریکا برای عملی شدن "معامله قرن" چهار سال وقت می‌دهد
امریکا برای عملی شدن معامله قرن چهار سال وقت می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس جمهور امریکا اعلام خواهد کرد که "آمادگی" برای عملی شدن "معامله قرن" چهار سال زمان خواهد گرفت و در این مدت برای فلسطین "درها باز خواهند بود" – نشریه اسرائيلی یدیعوت اخرونوت.

به گزارش اسپوتنیک، قبل از این دونالد ترامپ، رئيس جمهور ایالات متحده امریکا اعلام کرده بود که پلان برای حل و فصل بحران خاورمیانه را الی دیدارش با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائيل به تاریخ ۲۸ جنوری سال جاری، اعلام خواهد کرد.

مایک پنس، معاون رئيس جمهور امریکا روز پنجشنبه گفت که نتانیاهو را به کاخ سفید دعوت کرده است تا درمورد مسایل منطقوی به شمول "راه‌های رسیدن به صلح"، بحث و گفتگو صورت بگیرد. پنس افزوده بود که بنی گانتس، رهبر اپوزیسیون "آبی و سفید" را نیز دعوت کرده است.

فلسطین: معامله قرن امریکا رد خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
فلسطین: معامله قرن امریکا رد خواهد شد

نشریه اسرائيلی یدیعوت اخرونوت می‌نویسد: "دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا قصد دارد جهت آمادگی برای عملی شدن پلان، چهار سال زمان بدهد که در این مدت دروازه برای فلسطینی‌هایی که از برنامه خودداری کرده اند، باز خواهد بود".

براساس اطلاعات نشریه مذکور، در این مدت اسرائيل می‌تواند در شهرک‌های یهودی‌نشین پروژه‌های فعلی منازل رهایشی اعمار کند، اما نمی‌تواند "از سرحدات فعلی بیشتر توسعه بدهد".

"معامله قرن" عبارت از پلان حل و فصل منازعه فلسطین – اسرائيل می‌باشد که توسط دولت امریکا طراحی شده است. انتشار این سند چندین بار به دلایل مختلف به تاخیر افتاده است.

واشنگتن این طراحی این پلان را حدود سه سال قبل آغاز کرد. این تلاش‌ها تحت کنترول جارد کوشنر، مشاور ترامپ و جیسون گرینبلات، دستیار رئيس جمهور امریکا، صورت می‌گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала