کمک 5 میلیون دالری بیل گیتس برای مبارزه با کرونا ویروس

© Sputnik / Grigoriy Sisoev  /  مراجعه به بانک تصاویر کمک 5 میلیون دالری بیل گیتس برای مبارزه با کرونا ویروس
کمک 5 میلیون دالری بیل گیتس برای مبارزه با کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخاوتمندترین مرد جهان 5 میلیون دالر را برای مبارزه با ویروس خطرناک چینی و کمک به مبتلایان این ویروس اختصاص داده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه China daily بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت، 5 میلیون دالر را برای پشتیبانی از چین در مبارزه با نوع جدیدی کروناویروس که تاکنون 80 نفر را کشته است، اهدا کرده است

براساس گزارش، این وجوه برای شناسایی مبتلایان و معالجه آنها و همچنین تسریع در تولید واکسن مصرف خواهد شد.

مدیر شعبه چینی بنیاد بیل و ملیندا گیتس در این خصوص گفت: "ما بسیار نگران شیوع این بیماری هستیم و احترام صمیمانه خود را نسبت به کسانی که در خط مقدم مبارزه با  "کروناویروس" قرار دارند، ابراز می‌داریم.

افزایش 1،5 برابری جان‌باختگان ویروس کرونا در چین  در 24 ساعت گذشته   - اسپوتنیک افغانستان
افزایش 1،5 برابری جان‌باختگان ویروس کرونا در چین در 24 ساعت گذشته

یادآور می‌شوییم که این صندوق مبلغ مشابهی را برای حمایت از کشورهای آفریقایی در انجام اقدامات پیشگیرانه برای کنترل و به حداقل رساندن خطر گسترش نوع جدیدی از بیماری «ذات الریه» اختصاص داده است.

این درحالیست که دولت پکن برای مبارزه با ویروس کشنده کرونا که تاکنون حدود 3 هزار نفر را آلوده کرده، تقریباً  43,میلیون دالر بودجه در نظر گرفته است.

شایان ذکر است که طبق تازه‌ترین آمار، شمار تلفات این ویروس کشنده به 81 نفر رسیده حال آنکه نزدیک به 3هزار نفر نیز آلوده شده‌اند که کمتر از 50 نفر آنها ساکن کشوری غیر از چین هستند.

مرکز انتشار ویروس با منشاء حیوانی و قابلیت انتقال از انسان به انسان، شهر «ووهان» شهر «هوبئی» چین عنوان شده و بیشتر قربانیان نیز ساکن همین منطقه بوده‌اند.

ووهان و شماری دیگر از شهرهای چین که جمعیت آنها بالغ بر 43 میلیون نفر تخمین زده می‌شود در روزهای اخیر قرنطینه شده‌اند تا با شیوع کرونا مقابله شود.

کمیسیون بهداشت چین اخیرا در بیانیه ای خاطر نشان کرد بر خلاف بیماری مرگبار سارس در سال 2003 میلادی که به سرعت منتقل می شد این ویروس در دوره خاموشی آن که نزدیک به 14 روز است به دیگران انتقال می یابد.

تاکنون مواردی از ابتلا به ویروس کرونا در کشورهایی چون جاپان، کوریای جنوبی، تایوان، تایلند، نپال، ویتنام، عربستان سعودی، سنگاپور، ایالات متحده، فرانسه و استرالیا همراه با هنگ‌کنگ و ماکائو که وابسته به چین هستند گزارش شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала