حماس جنبش های فلسطینی را به اتحاد علیه معامله قرن فراخواند

© Sputnik / Nazar Aljanادعا حماس به محکمه اروپا
ادعا حماس به محکمه اروپا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که نمایش وحدت ملت فلسطین اولین میخ بر تابوت طرح نمایشی آمریکایی موسوم به معامله قرن است.

به گزارش اسپوتنیک، باسم نعیم یک تن از اعضای جنبش سیاسی حماس در صحبت با رسانه ها ابراز داشت: "من فکر می کنم که ما می توانیم با کار جدی، اتحاد دوباره فلسطینی ها را به دست آورده  وبا پایان دادن به تقسیم غزه و رام الله ، فتح و حماس، به معامله قرن، پاسخ دندان شکن ارائه دهیم."

 به گفته وی ، فلسطین باید به کشورهای عربی و مسلمان "برای عدم پذیرش این طرح و رد آن ، به حمایت از فلسطینی ها و مواضع فلسطین در برابر این برنامه های مخرب" فشار آورد.

معامله قرن امریکا: دو دولت با یک پایتخت عربی و یک پایتخت یهودی ساخته شود - اسپوتنیک افغانستان
معامله قرن امریکا: دو دولت با یک پایتخت عربی و یک پایتخت یهودی ساخته شود

این سیاستمدار افزود: "ما در سطح بین المللی سخت تلاش خواهیم کرد. (اگر) جامعه جهانی این نقض های جدی قوانین بین المللی را بپذیرد، این امر نه تنها باعث رسیدن آسیب به فلسطینی ها شده بلکه این بدان معنی است ... که ما تمام جهان را به خطر می اندازیم."

وی گفت: "من فکر می کنم که فلسطینی ها حداقل در سطح مقاومت مردمی، که در اینجا همه طرف ها - حماس ، فتح و جنبش های اسلامی موجود است؛ آرام نخواهند ماند.نعیم گفت: "من فکر می کنم این یک تهدید بسیار جدی برای اسرائیلی ها است."

طرح معامله قرن که دیشب در آمریکا رونمایی شد خواستار چشم‌ پوشی پناهندگان فلسطینی ساکن کشورهای عربی به ویژه لبنان از حق بازگشت به سرزمین خود است ؛ طرحی که برخلاف مفاد قطعنامه 194 شورای امنیت سازمان ملل است .

این طرح هم چنین در پی الحاق قدس و بخش‌های اشغالی  کرانه باختری رود اردن به اسرائیل است.

معامله قرن طرحی است که واشنگتن مدعی است مساله فلسطین را حل و فصل می‌کند، بدون آنکه به فلسطینی‌ها همه حقوق به رسمیت شناخته شده بین‌المللی آنان را اعطا کند.

به گفته منابع مطبوعاتی اسرائیلی، این معامله ادعایی ایجاد یک کشور فلسطین در بخش‌هایی از کرانه باختری، الحاق قدس شرقی به اسرائیل و نادیده گرفتن راه حل مشکل آوارگان فلسطینی را پیشنهاد می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала