مردی با کرم در مغزش ده سال زندگی کرد + عکس

© Depositphotos.com / Svedoliverمردی با کرم در مغزش ده سال زندگی کرد
مردی با کرم در مغزش ده سال زندگی کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مردی در آمریکا مدت ده سال را با کرمی که در داخل مغزش زندگی می‍کرد سپری نمود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  CBS 21 یکی از ساکنان تگزاس حدود یک سال پیش، در جریان یک مسابقه فوتبال از هوش رفت. پس از آن، او به بیمارستان مراجعه وکرد و بخ پزشکان گفت كه چند ماه است كه از سردردهای وحشتناک و حالت تهوع رنج می برد و همچنین غالباً ضعف می کند.

در نتیجه معاینه ، یک کرم به طول حدود چهار سانتی متر در مغز وی تشخیص شد . آزمایشات بیشتر موجودیت تومور مغزی در نزد وی را رد کرد. تجزیه و تحلیل های بیشتر نشان داد که کرم گوشت خوک در مغز این مرد جانه نموده بود.

بیمار یادآوری نمود که، حدود ده سال پیش در مکزیک یک استیک گوشت خوک  کمترسرخ شده را صرف کرد که احتمالاً ، پس از آن این پرزست وارد بدن او شده است. جراحی برای برداشتن کرم انجام شد و مرد پس آن به طور کامل بهبود یافت.

انسان ممکن است با مصرف گوشت خوک یا گوشت گراز به این بیماری دچار شود.  فرد پس از مصرف گوشت خوک آلوده، این کرم را وارد رودهٔ باریک خود ساخته و پس از مدتی از طریق مدفوع خود کرم‌های نر را خارج می‌سازد. سایر کرم‌های باقی‌مانده از طریق خون به سایر اعضای بدن انتقال یافته و به ویژه در عضلات جدار شکم و زبان و حنجره کوچ می‌کنند و در داخل عضلات ایجاد تورم و کیست می‌کنند. این کرم بعص اوقات در داخل مغز جا می‍گیرد که در آن صورت تشخیص پرزیت مشکل می‌گردد.

پستاندارانی همچون گربه، سگ، روباه، خوک و گراز نیز معمولاً پس از خوردن گوشت موش یا سایر حیوانات آلوده، به این بیماری مبتلا می‌شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала