عربستان سعودی حملات راکتی به تاسیسات نفتی خود را تایید کرد

© AP Photo / HASAN JAMALIعربستان سعودی حملات راکتی به تاسیسات نفتی خود را تایید کرد
عربستان سعودی حملات راکتی به تاسیسات نفتی خود را تایید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات عربستان سعودی در گفت‌‌وگو با یک رسانه‌ امریکایی حملات راکتی به تاسیسات نفتی این کشور را تایید کردند.

به گزارش اسپوتنیک چند تن از مقامات دولتی عربستان سعودی در گفت‌وگو با روزنامه امریکایی وال‌استریت ژورنال، حملات راکتی از جانب یمن به تاسیسات شرکت نفتی آرامکو را تایید کرده اند.

این مسئولان روز چهارشنبه (۲۹ جنوری) در گفت‌وگو با این روزنامه مریکایی مدعی شدند که سیستم دفاع راکتی عربستان سعودی همه راکت‌های بالستیک یمن را رهگیری و در آسمان منهدم کرده است.

حوثی‌ها از حمله بر تاسیسات نفتی سعودی آرامکو خبر دادند - اسپوتنیک افغانستان
حوثی‌ها از حمله بر تاسیسات نفتی سعودی آرامکو خبر دادند

به گفته این منابع سعودی، این حملات هفته گذشته صورت گرفته است. مسئولان سعودی که نخواستند نام شان فاش شود، در حالی اذعان به وقوع حملات راکتی به تاسیسات نفتی خود می‌کنند که شرکت ملی نفت عربستان سعودی (آرامکو) بعد از کنفرانس خبری سخنگوی نیروهای مسلح یمن مبنی بر انجام حملات راکتی تلافی‌جویانه به داخل خاک سعودی و هدف قرار دادن آرامکو، حاضر به توضیح و اظهار نظر در این باره نشد.

پیش از این حوثی‌های یمنی اعلام کرده بودند که تاسیسات شرکت نفتی سعودی آرامکو را در شهر جیزان هدف حملات راکتی قرار داده اند.

یحیی سریع، سخنگوی حوثی‌ها گفته است که شورشیان این گروه میدان‌های هوایی در جیزان و شهر ابها را نیز هدف حملات قرار داده اند. به گفته وی، این حملات در جواب به یکی از ضرباتی صورت گرفته است که نظامیان سعودی بر مواضع حوثی‌ها وارد نموده بودند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала