آمادگی امریکا برای افزایش سه برابری قیمت نفت

© Fotolia / Sergiy Serdyukآمادگی امریکا برای افزایش سه برابری قیمت نفت
آمادگی امریکا برای افزایش سه برابری قیمت نفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده اعلام کرده است که سالهای آینده قیمت در نفت سه برابر خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، در پیش بینی سالانه اداره اطلاعات انرژی وزارت انرژی ایالات متحده آمده است که در سال 2050، ممکن است قیمت نفت در مقایسه با سطح فعلی سه برابر افزایش یابد.
اگر صنعت نفت با افزایش قابل توجهی در هزینه ها مواجه شود، آماده افزایش هزینه به 183 دالر در هر بشکه از برند برنت خواهد بود.
در صورت کم بودن هزینه‌ها قیمت نفت می‌تواند به 46 دالر کاهش یابد. سناریوی پایه فرض می کند که قیمت‌ها به بشکه بشکه‌ی 105 دالر افزایش می یابد و هیچ تغییر قانونی قابل توجهی رخ نمی دهد. کلیه محاسبات با نرخ دالر در سال 2019 داده می‌شود.
با افزایش موارد جدید مبتلا به ویروس کرونا و قرنطینه شهرها، نگرانی در مورد تقاضا برای نفت افزایش یافت و این موارد سبب شد تا قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بیش از 2 درصد کاهش یابد و به پایین‌ترین میزان در چند ماه گذشته برسد. با افزایش موارد جدید مبتلا به ویروس کرونا و قرنطینه شهرها، نگرانی در مورد تقاضا برای نفت افزایش یافت.هر بشکه نفت برنت با 1.36 دالر کاهش به قیمت 59.33 دالر فروخته شد.
یادآور می شویم که چین بزرگترین واردکننده نفت جهان است و هرگونه بحرانی که تقاضای انرژی در کشور را کاهش دهد، به سرعت بر بازارهای جهانی نفت تأثیر می‌گذارد. بر اساس آمارهای گمرکی، چین در سال 2019روزانه 10 میلیون و 120 هزار بشکه نفت وارد کرده است که برابر بیش از ده درصد کل مصرف نفت جهان می‌باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала