امریکا دستگاه پاتریوت را در عراق جابجا می کند

© AFP 2023 / BULENT KILICراکت های دافع هوا Patriot, پاتریوت
راکت های دافع هوا Patriot,  پاتریوت  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پنتاگن: امریکا در حال طرح ریزی استقرار دستگاه دفاع راکتی پاتریوت در عراق است.

به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده اظهار داشته است که بعد از حمله ایران با عراق، در استقرار سیستم های پاتریوت در عراق همکاری می کند.

تصمیم امریکا برای استقرار مجتمع ضدراکتی پاتریوت در عراق - اسپوتنیک افغانستان
تصمیم امریکا برای استقرار مجتمع ضدراکتی پاتریوت در عراق

مارك اسپر، وزیر دفاع امریكا روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در پنتاگن گفت: ایالات متحده پس از حمله ایران به پایگاه های نظامی عراق كه در آن مستقر بودند، با عراق یکجا فعالیت می كند تا سیستم دافع هوا پاتریوت را در این کشور مستقر كند.

استر در پاسخ به این سوال كه چرا ایالات متحده پس از پرتاب راکت های ایران بر عراق، تسلیحات دفاع هوائی و راکتی را به عراق منتقل نمی كند، گفت: "ما باید مجوز دولت میزبان را با خود داشته باشیم. باید آن را طرح ریزی و عملی نمایم".

جنرال مارك میلی، آمر کمیته واحد روئسای لوی درستیز قوای مسلح امریكا، تأیید كرد: "ما با دولت عراق در این زمینه كار می كنیم.'

به گفته وی، لازم است در مورد لوژستیك جهت استقرار احتمالی پاتریوت به این كشور و برخی از موضوعات دیگر را جدی بحث شود.

ایالات متحده عملیاتی را برای انحلال قاسم سلیمانی جنرال ایرانی در تاریخ 3 جنوری انجام داد. در پاسخ، ایران حملات راکتی را به پایگاه های عراقی آغاز کرد، جایی که سربازان امریکایی در آن مستقر بودند. در نتیجه 50 امریکایی زخمی شدند. در برابر پیش بینی انتظار از حملات احتمالی ایالات متحده، قوای دافع هوا ایران، به اشتباه در همان روز یک طیاره مسافربری اوکراینی را هدف قرار داد که باعث کشته شدن 176 نفر شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала