افزایش تنش ها میان امریکا و ایران بر اوضاع کشور تاثیر منفی می گذارد؟

© AFP 2023 / Carlos Barriaافزایش تنش ها میان امریکا و ایران بر اوضاع کشور تاثیر منفی می گذارد
افزایش تنش ها میان امریکا و ایران بر اوضاع کشور تاثیر منفی می گذارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پی افزایش تنش ها میان امریکا و ایران شماری از سیاست‌گران افغانستان از آنچه تاثیر منفی این تنش ها بر اوضاع افغانستان می گویند، نگران استند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، این سیاست گران در گفتمان زیر نام «ارزیابی تنش های ایران و امریکا و تبعات آن برای افغانستان» در انیستیتوت مطالعات استراتیژیک افغانستان، در کابل شرکت کرده بودند، تاکید داشتند که این تنش ها، دست یافتن افغانستان را به صلح دشوار خواهد ساخت.

به باور آن این تنش ها با شدت گرفتن تلاش های صلح افغانستان رخ داده است و بی تاثیر بر روند صلح نخواهد بود.

سردار قاسم سلیمانی - اسپوتنیک افغانستان
آیا سوریه در ترور سلیمانی دست داشت؟

محمود صیقل نماینده پیشین افغانستان در سازمان ملل متحد می گوید: " تنش‌ها شاید گفت‌وگوهای صلح میان امریکا و طالبان را با چالش روبه‌رو کند مخصوصأ که تبادل نظر بین ایران و امریکا وجود ندارد یا اگر وجود هم دارد خیلی کم است".

اما، آرین شریقی رئیس پیشین تهدیدات دفتر شورای امنیت ملی افغانستان دیدگاهی دیگر در باره نقش ایران در افغانستان دارد: " در سال ۲۰۱۷ شورای نظامی مشهد ایجاد شد، آن‌ها در مشهد استند دفاتر دیگر دارند در بعضی نقاط دیگر، دفتر دارند و همان گروپی از طالبان است که رابطه با ایران دارند".

بارنت روبین، عضو ارشد مرکز همکاری های بین المللی دانشگاه نیویورک نیز در این نشست گفت که هنوز هم ایران تمایل دارد تا با امریکا در امور صلح کمک کند.

سخنگوی رئس جمهور صدیق صدیقی افزود: " اهداف اساسی سیاست خارجی حکومت افغانستان بیشتر استوار بالای منافع مردم و کشور ما بوده و ما همواره روی حل تنش‌ها از طریق دیپلوماسی تأکید کردیم".

ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرده است که حکومت اجازه نمی دهد از خاک افغانستان در برابر کشورهای دیگر استفاده شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала