لهستان با امریکا بر سر خرید 32 جنگنده اف-35 توافق خواهد کرد

© AFP 2023 / Keith Simmons لهستان با امریکا بر سر خرید 32 جنگنده اف-35 توافق خواهد کرد
لهستان با امریکا بر سر خرید 32 جنگنده اف-35 توافق خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لهستان روز جمعه توافقنامه‌ای را برای خرید جنگنده های اف -35 از ایالات متحده امضا خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک ،گفته می شود که 32 فروند هواپیمای جنگنده اف-35 همراه بسته‌های لجستیکی و آموزشی، به قیمت 4.6 میلیارد دالر هزینه کنند. بسته تدارکات شامل هشت شبیه ساز، قطعات یدکی، سیستم اطلاعات مدیریت عملیات هواپیما و تجهیزات لازم برای زمین است.
ماریوش بواشچاک، وزیر دفاع لهستان، گفت:«ارتش لهستان هرگز چنین سلاح های مدرنی را در اختیار نداشته است. این هواپیما غیرقابل مقایسه با هر هواپیمای دیگر است، جنگنده‌ی که بر نیروی هوایی برتری خواهد داد.»
وزیر دفاع، گفت: "نگرانی مخالفان مبنی بر اینکه نیروهای مسلح لهستان چنین هواپیمای مدرنی را در اختیار دارند بیشتر خواهد شد و در عین حال دشمن احتمالی باید آگاه باشد که اگر به وطن ما حمله کند، با یک حمله قاطع روبرو خواهد شد، زیرا این سلاح می تواند چنین پاسخی را ارائه دهد."
این درحالیست که پنتاگون گزارش داده بود که 32جنگنده اف-35 را به مبلغ 6,5 میلیارد دالر امریکایی بالای کشور پولند به فروش رساندند. اما وزیر دفاع پولند اعلام کرد که این قرارداد 4.6 میلیارد دلار ارزش دارد.
طبق اطلاعات رسمی، لهستان الی سال 2035، 12.5 میلیارد دالر برای نوسازی فنی ارتش و حدود 6 میلیارد دلار در تا سال 2025 هزینه خواهد کرد.
لهستان به دلیل اینکه مناسبات ترکیه و امریکا بر سر خرید سامانه‌های دفاعی هوایی روسیه اس-400 خراب شد. توانستند به سرعت به قرارداد جنگنده اف-35 دست پیدا کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала