مانور بمب افکن هایB-52H امریکا به سرحدات ایران

CC BY 2.0 / Ronnie Macdonald / Boeing B-52H Stratofortress 4طیاره بمب افکن استراتیژیکی Boeing B-52H Stratofortress 4
طیاره بمب افکن استراتیژیکی Boeing B-52H Stratofortress 4 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بمب افکنB-52H Stratofortress استراتژیکی امریکا از پایگاه هوائی در جزیره دیگو گارسیا بریتانیا در بحر هند، پرواز چند ساعته ای را به سمت خلیج عمان در جنوب ایران انجام داد.

به گزارش اسپوتنیک، همانطور که گزارش شد، در شرایط افزایش تنش با ایران، ایالات متحده در اوایل جنوری، دو بمب افکن استراتژیک B-52H را که قادر به حمل راکت های کروز دوربرد با سرگلوله های هستوی می باشد، به پایگاه هوایی خود در جزیره دیگو گارسیا مستقر کرده است. هفته گذشته چهار طیاره دیگر نیز در این پایگاه نشست نمودند.

اعزام بمب افکن های استراتژیک B-52H امریکا در خلیج فارس - اسپوتنیک افغانستان
اعزام بمب افکن های استراتژیک B-52H امریکا به خلیج فارس

پایگاه مستقر در جزیره دیگو گارسیا تحت حمله راکت های ایران قرار ندارد. به همین حال، بمب افکن های سنگین امریکا مستقر در این جزیره می توانند از راکت های کروز دوربرد برای حمله به اهداف واقع در سراسر ایران و بدون ورود به حریم هوائی این کشور استفاده کنند.

فعلاً، گروه تهاجمی قوای بحری ایالات متحده در خلیج عمان متشکل از گروپ ضربه هوائی کشتی طیاره بردار اتمی "هری ترومن" ، یک کشتی راکت انداز و سه کشتی دیگر جنگی می باشد.

روابط ایران و امریکا پس از ترور قوماندان نیروی قدس متشنج تر شده است.  صبحگاه جمعه سوم جنوری جنرال قاسم سلیمانی قوماندان نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» جانشین قوناندان نیروهای حشد شعبی عراق و تنی چند از دیگر اعضای این سازمان در حمله پهپادی اردوی امریکا که به دستور شخص دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا در نزدیکی میدان هوائی بین‌المللی بغداد ترور شدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به ترور سپهبد قاسم سلیمانی پایگاه عین‌الاسد را که بزرگترین پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق و یکی از بزرگترین پایگاه‌های آنها در منطقه به‌شمار می‌رود هدف قرار دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала