تهدید اردوغان به حمله نظامی به سوریه

© AFP 2023 / Adem Altanاردوغان
اردوغان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس جمهور ترکیه روز جمعه درباره تحولات اخیر در ادلب سوریه، گفت: از هر کاری که ضروری باشد، حتی استفاده از نیروی نظامی، فروگذار نخواهیم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از ایرنا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور و رئیس حزب "عدالت و توسعه" ترکیه، در نشست با نمایندگان حزبش در پارلمان این کشور گفت که ترکیه در قبال اوضاع ادلب و سایر مناطق سوریه بی‌تفاوت نخواهد ماند.

رئیس جمهور ترکیه افزود: انقره برقراری ثبات در سوریه را می خواهد و ما از هر کاری که ضروری باشد، حتی استفاده از نیروی نظامی، فروگذار نخواهیم کرد.

وی افزود: ما هرگز نمی توانیم در قبال شرایط ادلب و دیگر مناطق سوریه، دست به سینه بایستیم.

معاون حزب حاکم ترکیه – اتباع روسیه و ترکان از یک بحیره ماهی میخورند - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان: ترکیه هرگز اجازه ایجاد یک دولت تروریستی در شمال سوریه را نمی‌دهد

رییس جمهور ترکیه اضافه کرد: دولت سوریه حملاتش را در ولایت ادلب افزایش داده است. ما توافقی با روسیه برای جلوگیری از حمله به ادلب و حمایت از ثبات و راه حل سیاسی در سوریه امضا کردیم؛ اما این توافق گام به گام از سوی سوریه و روسیه نقض می شود.

اردوغان همچنین گفت: تنها راه حل بحران سوریه، اجرای سریع و عادلانه روند سیاسی است که همه شهروندان سوری را در بر گیرد.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی رییس جمهوری روسیه گفته است: مسکو تعهدات خود در مورد ادلب را به طور کامل اجرا کرده و خواهد کرد.

پسکوف گفت که روسیه نگران حملات شمار زیادی از "تروریست‌هایی" است که علیه نیروهای مسلح سوریه و پایگاه هوایی حمیمیم روسیه دست به حملاتی می‌زنند.

ادلب 11 درصد از خاک سوریه را تشکیل می‌دهد که با توجه به آزادسازی بخش‌هایی از آن در ماه‌های گذشته، دمشق توانست بر این استان تسلط یابد.

این گروه‌ها از مناطق تحت اشغال خود به طور پیوسته، مناطق امن و غیرنظامی و نقاط تمرکز ارتش سوریه را با راکت هدف قرار می‌دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала