آزمایش سلاح ژنتیک در آمریکا

عضو شوید
دانشمندان آمریکایی با آزادسازی نخستین گروه از حشرات اصلاح شده ژنتیک در شرایط صحرایی آزمایش موفقانه یک سلاح ژنتیکی را انجام دادند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه کرنل نیویورک (آمریکا) در شرایط صحرایی یک حشره اصلاح شده ژنتیکی Plutella xylostella را آزمایش کردند که به عنوان سلاحی علیه آفات گیاهان کشاورزی در نظر گرفته شده است.

نتایج این مطالعه در مجله علمی  Phys.org منتشر شده است.

محققان نوعی از پروانه های نر زنده را در فضای آزاد رها کردند، که با جفت گیری ماده ها، ژن  اصلاح شده را به نسل های بعدی منتقل می‌کنند. این امر مانع بقای  کرم کاترپیلار"کرم های ماده"  می شود. انتشار دوره ای حشرات اصلاح شده ژنتیکی بر انتشار آفات در طبیعت تأثیر می گذارد. این ژن قادر به تولید مثل دوگانه بوده و پس از چند نسل منجر به از بین رفتن کامل حشرات می شود.

مطالعات مقدماتی گلخانه ها نشان داده است که انتشار یک خط محدود شده از حشرات به طور مؤثر جمعیت آفت را سرکوب می کند و از ایجاد مقاومت در برابر حشره کش ها جلوگیری می کند. 

این فناوری به عنوان ژن محرک شناخته می شود و این امکان را می دهد تا به سرعت یک ژن اصلاح شده توسط انسان روی حیوانات یا گیاهان پخش شود. دانشمندان همچنین می خواهند از این روش برای کاهش یا از بین بردن جمعیت پشه های مالاریا با کاهش باروری آنها استفاده کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала