درخواست پمپئو از طالبان برای ارائه "شواهد قابل اثبات" کاهش خشونت

© AP Photo / Andrew Caballero-Reynoldsدرخواست پمپئو از طالبان برای ارائه "شواهد قابل اثبات" کاهش خشونت
درخواست پمپئو از طالبان برای ارائه شواهد قابل اثبات کاهش خشونت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه آمریکا خواستار "شواهد قابل اثبات" از جانب طالبان شد که باعث کاهش خشونت پیش از امضای توافق صلح می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری آسوشتیدپرس، مایک پامپئو، وزیر خارجه ایالات متحده  آمریکا در جریان نشست خبری در ازبکستان گفت، دسترسی به یک توافق نزدیک است اما طالبان پیشتر نتوانسته جدیت خود را در این باره نشان دهد. کارهای زیادی باید انجام شود تا مذاکرات صلح را بتوان آغاز کرد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت:‌ ما بر روی یک طرح سازش مجدد و صلح کار می‌کنیم و اشتراکات خود را در محل مناسب قرار می‌دهیم و به دنبال احقاق این مساله هستیم. ما زمانی در گذشته به دستیابی به توافق نزدیک شدیم اما طالبان نتوانست تمایل یا ظرفیت خود را نشان دهد و به کاهش خشونت بپردازد.

شکست امریکا در افغانستان آسیای مرکزی را به بی ثباتی تهدید میکند - اسپوتنیک افغانستان
در خواست آمریکا از طالبان برای "توافق به کاهش دراز مدت" خشونت در افغانستان

وی ادامه داد: آنچه اکنون می‌خواهیم این است که طالبان تمایل و ظرفیت خود را برای کاهش خشونت‌ها در افغانستان نشان دهد، دست از تهدیدها بردارد و مذاکرات درون افغانستانی آغاز شود و این با کاهش خشونت‌ها امکان پذیر است. ما امیدواریم که بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم اما هنوز کارهای زیادی باید صورت گیرد.

اظهارات پامپئو دو روز پس از آن مطرح شد که زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان وارد کابل شد و به اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان گفت که هیچ پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در گفتگوهایش با طالبان به دست نیامده است اما ابراز امیدواری کرد که به یک تفاهم و درک با آنها درباره کاهش اقدامات خصمانه دست پیدا می‌کند اما پیشنهادیی درباره چارچوب زمانی آن نداد.

در همین حال، سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز گفته است که  خواسته‌های جدید آمریکا مانع مذاکرات با این کشور می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала