اشتباه عجیب ترامپ برای تبریک قهرمانی ورزشکاران / او ایالت‌های کشورش را نمی‌شناسد

© REUTERS / Jonathan Ernst اشتباه عجیب ترامپ برای تبریک قهرمانی ورزشکاران / او ایالت‌های کشورش را نمی‌شناسد
 اشتباه عجیب ترامپ برای تبریک قهرمانی ورزشکاران / او ایالت‌های کشورش را نمی‌شناسد   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا بار دیگر با اشتباهی تأمل برانگیز در شبکه‌های اجتماعی سوژه کاربران فضای مجازی شد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پیام توئیتری خود برای تبریک پیروزی تیم کانزاس سیتی چیفز در بازی سوپر بول -بزرگ‌ترین و پربیننده‌ترین رقابت‌های ورزشی سال در آمریکا- مرتکب اشتباهی بزرگ شد.

او این تیم را نماینده «ایالت بزرگ کانزاس» توصیف کرد در حالیکه تیم کانزاس سیتی چیفز متعلق به کانزاس سیتی در ایالت میزوری (میسوری) است.

ترامپ در توئیت خود پس از قهرمانی این تیم نوشت: «به تیم کانزاس سیتی چیفز برای یک بازی فوق‌العاده و بازگشتی عالی با وجود فشار بی حد و حصر، تبریک می‌گویم. شما نماینده ایالت بزرگ کانزاس و در واقع کل ایالات متحده آمریکا هستید که خیلی عالی است. کشور ما به شما افتخار می‌کند.»

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا پس از انتشار این توئیت متوجه اشتباه خود شد. توئیت را حذف کرد و بار دیگر در فاصله کوتاه توئیت جدیدی منتشر کرد که در آن اشتباهش را تصحیح کرد و خطاب به این تیم نوشت که شما قهرمانان واقعی هستید.

بازی «سوپر بول»   امروز (سوم فبروری) برگزار شد که در آن تیم «کانزاس‌سیتی چیفس» موفق شد تیم «سن‌فرانسیسکو فورتی‌ناینرز» را با نتیجه

31 بر 20 شکست دهد و به این ترتیب برای اولین بار در 50 سال اخیر جام قهرمانی «وینس لومباردی» را کسب کند.

این نخستین باری نیست که اشتباهات ترامپ جنجالی می‌شود. او سال گذشته برای اشاره به مسیر طوفان دوریان با نمایش نقشه‌ای از شهرها و ایالت‌هایی که در معرض این طوفان قرار داشتند، ایالت آلاباما را به اشتباه در فهرست مناطق آسیب‌پذیر قرار داد. ایالتی که در مسیر طوفان نبود و از آن آسیب نمی‌دید.

سال گذشته همچنین ترامپ در توئیتی درباره ماموریت‌های ناسا، ماه را بخشی از مریخ توصیف کرده بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала