دانشمندان از شیوه‌های تقویت قلب و عروق خونی، نام بردند

CC0 / Pixabay / دانشمندان از شیوه‌های تقویت قلب و عروق خونی، نام بردند
دانشمندان از شیوه‌های تقویت قلب و عروق خونی، نام بردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان گفته اند که استفاده زیاد از گوشت، محصولات شیری، مغزباب و سویا باعث افزایش بیماری‌های قلبی – عروقی می‌شود و غذاهای گیاهی با پروتین کم برعکس، بر سلامتی قلب و عروق تاثیر مثبت می‌گذارد.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان امریکایی از کالج صحی دانشگاه ایالت پنسلوانیا تحت رهبری پروفیسور جان ریچی (John Richie) پس از انجام تحقیقات نتیجه آن را در مجله Lancet EClinical Medicine نشر کرده اند.

روش ساده برای جلوگیری از سرطان و امراض قلبی - اسپوتنیک افغانستان
روش ساده برای جلوگیری از سرطان و امراض قلبی

این دانشمندان پس از ارزیابی ترکیب رژیم غذایی و نشانگرهای زیستی خون بیش از ۱۱ هزار اشتراک‌کننده سومین تحقیقات ملی بررسی سلامت و تغذیه (NHANES III) که در ایالات متحده امریکا در سال‌های ۱۹۸۸ – ۱۹۹۴ انجام شده بود، اعلام کردند که افرادی که از غذاهای با پروتین کم استفاده می‌کردند، دارای سطح پایین بیماری‌های قلبی می‌باشند.

در اعلامیه مطبوعاتی این دانشمندان آمده است: "در طول چندین دهه این آشکار بود که رژیم‌های غذایی با اسید گوگرد کم بر طول عمر حیوانات، تاثیر مثبت می‌گذارد. این تحقیقات نخستین داده‌های اپیدمیولوژیک را ارایه می‌کند که نشان‌دهنده اینست که استفاده زیاد از اسیدهای گوگرد، باعث افزایش خطر بیماری‌های مزمن در افراد می‌شود".

به گفته متخصصان تغذیه، فردی که ۶۰ کیلوگرام وزن دارد، می‌تواند در یک شبانه روز محصولاتی چون: یک توته نان، نصف آووکادو، یک تخم مرغ، نیم گیلاس کرم خام، شش عدد بادنجان رومی، ۶۰ گرام گوشت سینه مرغ، یک گیلاس برنج، سه قاشق مسکه، یک گیلاس سبزی (اسفناج)، یک عدد سیب، پیتزای ۲۰ سانتی‌متری و یک قاشق بادام، مصرف کند.

دانشمندان خاطر نشان ساخته اند که برای سیستم قلبی – عروقی بهتر است میوه‌جات و سبزیجات جاگزین محصولات گوشتی و شیری شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала