نقش ترکیه در ایجاد گروه تروریستی "جبهه النصره" در سوریه

© AFP 2023 / Guillaume Briquetنقش ترکیه در ایجاد گروه تروریستی "جبهه النصره" در سوریه
نقش ترکیه در ایجاد گروه تروریستی جبهه النصره در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شبه نظامیان اسیر در سوریه از نقش ترکیه در ایجاد گروه تروریستی "جبهه النصره" دراین کشور سخن گفتند.

به گزارش اسپوتنیک، شبه نظامیانی که در نزدیکی حلب توسط ارتش سوریه اسیر شده اند درباره نقش ترکیه در تشکیل گروه تروریستی "جبهه النصره" صحبت کردند.

در جریان نبردهای بین ارتش سوریه و شبه نظامیان در حومه حلب، دو تروریست، که هر دو شهروند سوریه می‌باشند، اسیر شدند. یکی از آنها مردی به نام محمود النجیم، مشهور به "ابو عبدالله" ساکن  روستای طبنی متولد سال 1985 است.

 به گفته این شبه نظامی، در ابتدا و در آغاز مخالفت ها با حکومت سوریه جریان سیاسی سکولار به نام "ارتش آزاد سوریه" دراین شهر، شکل گرفت. سپس، با ایجاد گروه "جبهه النصره" ، درگیری بین مخالفان سکولار و رادیکال ها آغاز شد.

 النجیم به همراه بستگانش تصمیم به فرار به ترکیه گرفتند، اما وی توسط پلیس این کشور بازداشت شد که به گفته این شبه نظامی وی را مجبور به پیوستن به گروه "النصره"کردند.

وی می‌گوید: "آنها به من گفتند كه اگر من برای آنها كار نكنم و در گروه "جبهه النصره" نباشم، آنها خانواده من را خواهند كشت یا دستگیر خواهند كرد. آنها به من صد دالر معاش نیز تعیین نمودند. "

به گفته النجیم، ترکها  بستگان وی را به اردوگاه پناهندگان فرستادند و "آنها را گروگان نگه داشتند". وی اضافه کرد: "آنها گفتند تا زمانی که من با "جبهه النصره " بجنگم، خانواده من مصون خواهند بود." به گفته این شبه نظامی, تجهیزات و مهمات برای این گروه توسط عربستان سعودی تأمین می‌شود.

فرد دومی، حسین عبدالعزیز مشهور به  "ابو اودی" از روستای دیر هفر می‌گوید که خانواده وی پول کافی برای غذا نداشتند، در حالی که ستیزه جویان مردان را استخدام می کردند و پول می پرداختند.

وی گفت: "من ثبت نام کردم. سپس در گروه های مختلف - احرار الشام ، SSA ، گروه زینکی جنگیدم. همه این گروه ها بخشی از جبهه النصره  بودند."

به گفته وی، اکنون در صفوف این گروه افغانستانی ها و پاکستانی ها نیز می‌جنگند.   

 سپتامبر سال 2018، روسیه و ترکیه در سوچی در باره ایجاد منطقه غیرنظامی در «ادلب» به توافق رسیدند که در آنجا بیش از 10 تشکیلات گوناگون وجود دارد. مهمترین آنها گروه طرفدار ترکیه‌ای «جبهه آزادی ملی»  و « جبهه النصره» است که 30 هزار شبه‌نظامی در صفوف آن‌ها می‌جنگند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала