وزیر خارجه امریکا: از ترکیه در درگیری‌های ادلب پشتیبانی می‌کنیم

© AFP 2023 / Getty Images / Zach Gibsonوزیر خارجه امریکا: از ترکیه در درگیری‌های ادلب پشتیبانی می‌کنیم
وزیر خارجه امریکا: از ترکیه در درگیری‌های ادلب پشتیبانی می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه امریکا به تحولات اخیر در ادلب سوریه واکنش نشان داد و گفت، که واشنگتن درباره حملات اخیر به نیروهای ترکیه در ادلب در کنار انقره می‌ایستد.
اردوغان: ترکیه اکنون نیازی به درگیری با روسیه ندارد - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان: ترکیه اکنون نیازی به درگیری با روسیه ندارد

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا به حملات ارتش سوریه در برابر تروریست‌ها در ولایت ادلب سوریه واکنش نشان داد.

وزیر امور خارجه امریکا حملات ارتش سوریه به تروریست‌ها در ادلب را وحشیانه و غیر قابل توجیه توصیف کرد.

وزیر خارجه امریکا تاکید کرده است:- "واشنگتن همه تلاش خود را به کار خواهد بست تا مانع از بازگشت نظام سوریه به جامعه بین‌الملل شود".

وزیر امور خارجه امریکا اضافه کرد، که واشنگتن در کنار ترکیه که همپیمانش در ناتو بوده می‌ایستد و اقدام نظام سوریه در حمله به پست‌های دیده‌بانی ترکیه در ادلب تشدید خطرناک به شمار می‌آید.

در پیام تویتر وزیر امور خارجه امریکا همچنان آمده است:- "حملات وحشیانه در ادلب باید متوقف شده و اجازه رسیدن کمک‌های انسانی داده شود".

پیش از این لاوروف با چاووش اغلو وزیر امور خارجه ترکیه طی یک مکالمه تیلیفونی درباره حل و فصل درگیری در سوریه و با توجه به اوضاع کنونی در ادلب بحث و گفتگو کرده بودند.

یادآوری می کنیم، که روزهای گذشته در اثر آتش مستقیم میان ارتش ترکیه و سوریه 8 نظامی ترکیه کشته شدند.

ارتش سوریه طی نزدیک به یک ماه، در واکنش به عدم پاییبندی عناصر ترویستی و ترکیه به آتش‌بس در ادلب، عملیاتی را آغاز کرده و توانسته است،دومین شهر بزرگ این ولایت یعنی «مَعرة النُعمان» و شهرک «خان‌طومان» را به همراه 20 روستا و شهر دیگر در غرب ولایت حلب آزاد کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала