ظریف از طریق بیانیه نظامی علت سقوط بوئینگ را آگاه شد

© Sputnik / Grigoriy Sisoevظریف از طریق بیانیه نظامی علت سقوط بوئینگ را آگاه شد
ظریف از طریق بیانیه نظامی علت سقوط بوئینگ را آگاه شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه ایران علت سقوط هواپیماه را از طریق اعلامیه‌ای نظامی فهمیده است.

به گزارش اسپوتنیک، عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: محمد جواد ظریف ، وزیر امور خارجه ایران در مورد دلیل واقعی فاجعه هواپیمای اوکراین فقط از طریق بیانیه ارتش خبر شده است.
موسوی، نوشت: آقای جواد ظریف تا ساعت 12:30 روز جمعه 20 جنوری علت سقوط را نقص فنی بیان می کرد و ایشان هم حدود ساعت 14 همین روز از علت اصلی سقوط، یعنی اصابت موشک پدافندی به هواپیمای مذکور مطلع شدند.
صبح روز چهارشنبه 18 جدی امسال هواپیمای اوکراینی در حوالی فرودگاه امام خمینی سقوط کرد و منجر به جان باختن همه 176 نفر مسافران و خدمه پروازی این هواپیما شد. البته پس از سه روز با اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح، مشخص شد که این سقوط ناشی از شلیک اشتباه دافع هوای ایران به سمت این هواپیمای بوئینگ 737 بوده است.
گفتنی است هواپیمای مسافربری نوع بوئینگ 737 متعلق به شرکت هواپیمای اوکراین بامداد چهارشنبه جنوری ه پس پرواز از فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران به مقصد کی‌ایف پایتخت اوکراین ساعاتی پس از حملات موشکی سپاه پاسداران ایران به پایگاه نظامی آمریکا در عین الاسد عراق سقوط کرده و تمام 176 سرنشین آن جان باختند.
ستاد کل نیروهای مسلح ایران صبح شنبه یازدهم جنوری، با صدور اطلاعیه‌ای اعتراف کرد که هواپیمای مسافربری اوکراینی بر اثر اصابت موشک ضد هوایی سپاه پاسداران این کشور ساقط شده و «خطای انسانی» بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала