پوتین راز جوانی و دیر زندگی کردن را به اشتراک گذاشت

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین راز جوانی وطول عمر را به اشتراک گذاشت
 پوتین راز  جوانی وطول عمر را به اشتراک گذاشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه معتقد است که کارخلاقانه وفکری یکی از راه‌های اصلی برای حفظ جوانی و دیرترزندگی کردن است.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمر پوتین رئیس؛ جمهور روسیه در نشستی با اعضای جامعه مدنی روسیه گفت، طول عمر افرادی که در زندگی، بیشتر به کار های خلاقانه و فکری و پرداخته اند در مقایسه با سایر افراد بیشتر بوده و این افراد دیرتر جوان می‌مانند.

رئیس جمهور روسیه در ادامه گفت: «آنچه که به طول عمر و جوانی استادانی که لکچر می‌دهند، سخنرانان، متخصصان در زمینه ژنتیک، در زمینه مغز و سایر زمینه ها،مربوط است، دانشمندان دقیق تر خواهند گفت، اما تا آنجا که من تصور می‌کنم،  هراندازه که فرد بیشتر به فعالیت های خلاقانه مشغول بوده و مدت بیشتر تمرینات مغزی را انجام دهد، بیشتر عمر نموده و کیفیت زندگی در چنین افراد بهبود یافته و دیرتر جوان خواهند ماند».

به گفته وی،  دانشمندان ژنتیک این پدیده را بهتر توضیح خواهند داد. پوتین به عنوان نمونه، به اساتید دانشگاه اشاره کرد که بیشتر از نمایندگان سایر حرفه ها زندگی می کنند.

گفتنیست که پوتین ورزشکارترین رئیس جمهوری است که کاخ کرملین تا به حال دیده است. او در سن 67 سالگی نه تنها به پدربزرگ ها شباهتی ندارد بلکه از 10 سال گذشته نیز جوان‌تر به نظر می‌رسد.رهبر روسیه از کودکی به هنر‌های رزمی مشغول بوده، مشروبات الکلی نمی‌نوشد و سیگار نمی‌کشد.

باید یادآورشد که پوتین استاد ورزش در سامبو و جودو است.   نکته قابل توجه اینجاست که علاقه و فعالیت او فقط به رشته جودو محدود نمی‌شود. در سال 2011 او اسکیت بازی را شروع کرد و به بازی هاکی پرداخت. این سیاستمدار حتی با همتای بلاروس خود الکساندر لوکاشنکو بازی کرد. پوتین معتقد است مشارکت در مسابقات ورزشی به همراه رهبران سایر کشور‌ها به ایجاد روابط صمیمی و دوستانه کمک می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала