چرا نجات جان «استیو جابز» بنیانگذار اپل از سرطان ناممکن شد؟

© AP Photo / Paul Sakuma چرا نجات جان استیو جابز بنیانگذار اپل از سرطان ناممکن شد؟
  چرا نجات جان استیو جابز بنیانگذار اپل از سرطان  ناممکن شد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
متخصص سرطان توضیح داد که چرا پزشکان نتوانستند جان استیو جابز بنیانگذار "اپل" را از سرطان نجات دهند.

به گزارش اسپوتنیک، دیوید ایگوس انکولوژیست "متخصص بیماری های سرطان" در مصاحبه با نشریه Forbes در مورد دلایلی اینکه چرا پزشکان از درمان استیو جابز برای نجات جان او از بیماری سرطان عاجز ماندند؛ صحبت کرد.

به گفته آگوس ، جابز برای پیشگیری از بیماری سرطان هیچ کاری انجام نداده بود. او در ابتدا عمل جراحی را  که "می توانست جان وی را نجات دهد" رد کرد.

پزشکان معالج استیو جابز بارها به وی توصیه کردند که از روش های نوین پزشکی مانند شیمو تراپی و شعاع بهره گیرد اما وی هرگز این مساله را نپذیرفت.

استیو جابز در دوران بیماری خود به دنبال روش های جایگزین رفت و در کوشش بود تا با استفاده از طب سنتی بیماری خود را درمان کند. این امر باعث شد که سرطان در بدن وی گسترش پیدا کرد.

  نحوه تشخیص سرطان ریه با توجه به وضعیت ناخن ها   - اسپوتنیک افغانستان
نحوه تشخیص سرطان ریه با توجه به وضعیت ناخن ها

سرطان پانکراس استیو جابز در سال 2003 به طور کاملا اتفاقی تشخیص داده شد و با اینکه پزشکان به او توصیه کردند که فورا تحت عمل جراحی قرار گیرد اما وی از قبول آن سر باز زد.  و در نهایت 9 ماه بعد به دلیل رشد تومور، او با انجام عمل جراحی موافقت کرد.

این متخصص تصریح کرد: با استفاده از پیشرفت های پزشکی، پزشکان توانستند عمر جابز را تا شش سال دیگر تمدید کنند. او در ادامه گفت، استیو پس از تشخیص بیماری سرطان چند سال دیگر توانست زندگی کند و حتا توانست قبل از مرگ خود با نزدیکانش خداحافظی کند.

استیو جابز در نهایت در تاریخ 6  اکتبر 2011 در خانه اش در پالو آلتو در کالیفرنیا بر اثر ایست تنفسی ناشی از سرطان پانکراس درگذشت.

 مساله استیو جابز به عنوان یکی از قربانیان احتمالی پزشکی جایگزین مورد بحث جوامع پزشکی است. او مردی هوشمند و ثروتمند بود و به بهترین و باهوش ترین مشاوران پزشکی در جهان دسترسی داشت. با این حال انتخاب روش درمانی وی سوالات بسیاری را در ذهن کارشناسان ایجاد نموده است.

به جز جابز افراد بسیاری به دنبال درمان انواع بیماری ها به وسیله طب سنتی و مکمل هستند. برخلاف روش های نوین درمانی که به روش های گوناگون مورد مطالعه قرار گرفته و اثرات مثبت و منفی آنها بر روی بدن انسان تا حد زیادی شناخته شده هستند، نتایج استفاده از روش های سنتی و مکمل چندان مشخص نیست.

به گفته متخصص، مصرف مقادیر کم آسپرین در روز می‌تواند برای پیشگیری از بیماری سرطان کمک کند.  با این روش   خطر ابتلا به سرطان ریه 30 در صد و خطر ابتلا به سرطان پروستات و روده بزرگ 46 در صد کاهش می‌یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала