قتل جوان ۱۷ ساله فلسطینی در کرانه باختری توسط سربازان اسرائيلی + ویدیو

© REUTERS / Mohamad Torokmanقتل جوان ۱۷ ساله فلسطینی در کرانه باختری توسط سربازان اسرائيلی + ویدیو
قتل جوان ۱۷ ساله فلسطینی در کرانه باختری توسط سربازان اسرائيلی + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سربازان اسرائیلی جوان ۱۷ ساله فلسطینی را که بر نظامیان اسرائيلی کوکتل مولوتف پرتاب کرده بود، به قتل رساندند.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی ارتش اسرائيل با نشر یک خبرنامه نوشته است: "در جریان بی‌نظمی‌های شدید که چندی پیش در شهر حبرون (الخلیل) آغاز شده بود، نظامیان ارتش اسرائيل فرد فلسطینی را که بر آنها کوکتل مولوتف پرتاب کرده بود، شناسایی کردند".

در ادامه خبرنامه آمده است: "نیروها بر وی آتش گشودند تا تهدید را رفع کنند".

همچنان وزارت صحت فلسطین طی یک گزارش اعلام کرده است: محمد سلمان الحداد جوان ۱۷ ساله فلسطینی بر اثر تیراندازی نظامیان اسرائيلی، در شهر الخلیل در کرانه باختری به جان باخته است.

در شبکه‌های اجتماعی ویدیویی نشر شده است که در آن چند جوان فلسطینی، یک هموطن شان را بر شانه‌های شان به موتر انتقال می‌دهند و تا شفاخانه ببرند.

گفته می‌شود که در این ویدیو، جوانان جسد محمد سلمان الحداد را انتقال می‌دهند.

همچنان ویدیویی از لحظه برخورد کوکتل مولوتف به جان یک سرباز اسرائيلی نشر شده است.

پس از جان باختن این جوان ۱۷ ساله، شمار زیادی از فلسطینی‌ها پیکر بی‌جان وی را به دوش کشیده و شعارهای ضداسرائيلی سر داده اند.

*

کوکتل مولوتف (Molotov cocktail) نوعی بمب ناپالم دست‌ساز است که در جنگ‌های خیابانی به کار می‌رود. یکی از سلاح‌های دستی قابل حمل که به صورت دستی ساخته می‌شود.

کوکتل مولوتف‌ها انواع مختلف دارد ولی رایج‌ترین و ساده‌ترین آن‌ها یک بطری پرشده از بنزین است که مقداری پودر صابون جامد رنده شده در آن ریخته شده و درِ آن با تکه نواری از پارچه بسته می‌گردد به طوری که قدری از پارچه بیرون از دهانه بطری آویزان رها باشد تا نقش فتیله را برای بمب انجام بدهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала