روسیه یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان نفت به امریکا است

© Fotolia / Ded Pixtoروسیه یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان نفت به امریکا است
روسیه یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان نفت به امریکا است  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه در ماه اکتوبر سال گذشته به یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان و محصولاتی نفتی به ایالات متحده امریکا تبدیل بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، اداره اطلاعات انرژی امریکا گزارش بین ماه‌های جنوری و نوامبر را منتشر کرد نشانگر این امر است که روسیه به یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان و محصولاتی نفتی به امریکا بوده است.

Нефтедобывающие вышки - اسپوتنیک افغانستان
عربستان سعودی نفت روسیه را یکی از گرانترین ها در جهان خواند

براساس گزارش‌ها، روسیه پس از کانادا دومین صادرکنندۀ انرژی به امریکا شده است. در ماه اکتوبر سال گذشته واشنگتن 136.5 میلیون بشکه نفت از کانادا خریداری کرده است. روسیه 20.9 میلیون بشکه نفت را به امریکا به‌فروش رسانیده است. مکان سوم را مکسیکو با 17 میلیون بشکه نفت از آن خود کرده است و همچنان در عربستان با فروش 13.7 میلیون بشکه نفت در مکان چهارم قرار گرفته است.

اما در ماه نوامبر سال گذشته، مکسیکو از لحاظ فروش نفت به امریکا بر روسیه غلبه کرده است در همان ماه مکسیکو 21.2 میلیون بشکه نفت را به امریکا صادر کرده است در حال که واشنگتن در این دوره 19.2 میلیون بشکه نفت از روسیه خریداری کرده است.

به گفته تحلیل‌گران موسسه کاراکاس کاپیتال، در ماه اکتوبر سال 2019 میلادی میزان صادرات انرژی روسیه به امریکا به یک رکورد طی 8 سال گذشته برای مسکو تبدیل شد. یادآور می‌شود که محصولات نفتی بخش اعظم صادرات انرژی رویه به امریکا را تشکیل می‌دهد. کارشناسان توضیح دادند که در ماه اکتوبر سال گذشته صادرات نفت روسیه به امریکا  2.5 برابر (در مقایسه با آغاز سال) افزایش یافته و به 16 میلیون بشکه رسید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала