مرض نایاب که دخترک هندی را به سنگ تبدیل می کند+عکس

© Depositphotos.com / Somdulدختر خورد سال
دختر خورد سال - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک دخترک خوردسال از منطقه Dantevada ، ایالت Chattisgarh هندوستان بنا به مرض نادری که مبتلا گردیده است، بندن اش گویا سنگ می گردد..

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه دیلی میل خبر داده است که  این دخترک هفت ساله به نام راجشواری مبتلا به بیماری اِتیروز اپیدرمولیتیک غیرقابل درمان مبتلا است.

​دستان، پاها و قسمت اعظم پشت او با تاول های سخت پوشانیده شده که شبیه فلس ماهی است. به همین دلیل، دخترک با درد زیاد نشسته راه میرود و توان حرکت زیاد را ندارد. در محل که دخترک بودوباش دارد، شفاخانه پیشرفته و مجهز وجود ندارد، به همین علت دخترک مجبور است برای معاینه به شهر برود.

ایکتیوز تهدید کننده زندگی نیست، اما کسانی که مبتلا به این مرض اند، مجبور اند درد و زخم های آن را تا اخیر زندگی تحمل کنند. به دلیل کاهش تعریق، مریضان به این بیماری به احتمال زیاد دچار سکته مغزی می شوند و ترک های پوستی آنها را در برابر عفونت ها آسیب پذیرتر می کند. علاوه بر این، اغلباً قوه بینایی یا شنوایی آنها ضعیف می باشد.

​معمولاً مبتلا به بیماری اتیوز از یکی از والدین به دست می آید ، اما می تواند در پس زمینه سایر مشکلات سلامتی نیز به دست آید. مبتلایان به اتیتوز مجبور هستند روزانه چندین ساعت را صرف مراقبت از پوست کنند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала