شمار تلفات کرونا ویروس در چین به 772 تن رسید

© REUTERS / Jason Leeشمار تلفات کرونا ویروس در چین به 772 تن رسید
شمار تلفات کرونا ویروس در چین به 772 تن رسید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات بهداشتی چین از افزایش شمار قربانیان نسل جدید ویروس کرونا در این کشور به بیش از 700نفر و ثبت بیش از 34 هزار مورد دیگر ابتلا به این ویروس کشنده خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، شمار قربانیان ویروس کرونا در چین به 772 نفر رسیده است و شمار مبتلایان به این ویروس 34 هزار و 546 تن اعلام شده است. به رغم کاهش شمار مبتلایان در روز گذشته، موارد تایید شده ابتلا به ویروس کرونا در روز جمعه افزایش یافته است.

کمیسیون صحت و بهداشت چین اعلام کرده است، در سراسر این کشور در روز گذشته سه هزار و 339 مورد تازه ابتلا به ویروس کرونا تایید شد.

داکتر چینایی که ویرووس کرونا را تشخیص کرده بود در بیماری ناشی از آن در گذشت+عکس - اسپوتنیک افغانستان
داکتر چینایی که ویرووس کرونا را تشخیص کرده بود در بیماری ناشی از آن در گذشت+عکس

طبق این گزارش 86 نفر روز گذشته (8فبروری) بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند. 81 نفر از این تعداد در ولایت هوبئی جان باخته‌اند. در شهر ووهان مرکز هوبئی و محل اولیه ظهور این ویروس نیز 76 نفر جان خود را از دست دادند.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که کشورش آماده است تا برای مبارزه با کرونا به چین و دیگر کشورهای که این ویروس در آنجا مشاهده شده 100 میلیون دالر کمک کند.

تاکنون دو مورد مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خارج از خاک چین گزارش شده که یکی مربوط به فیلیپین و دیگری ماکائو بوده‌است.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در چین شروع شد، علاوه بر 30 ایالت و منطقه چین، به بیش از 30 کشور دنیا سرایت کرده‌است و این امر  به یک نگرانی بزرگ جهانی تبدیل شده و باعث شده که زنگ خطر جهانی به صدا درآید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала