اسرائيل کار روی نقشه کرانه باختری در چوکات «معامله قرن» را آغاز کرد

© AP Photo / Gali Tibbon/Poolاسرائيل کار روی نقشه کرانه باختری در چوکات «معامله قرن» را آغاز کرد
اسرائيل کار روی نقشه کرانه باختری در چوکات «معامله قرن» را آغاز کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد که تیم مشترک امریکا-اسرائیل بر اساس طرح صلح جدید امریکا، کار روی تدوین نقشه‌ای دقیق جهت الحاق بخش‌هایی در کرانه باختری را آغاز کرد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه اورشلیم پست به نقل از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل نوشت که تیم مشترک امریکا-اسرائیل در حال تدوین نقشه‌ای از اراضی هستند که طبق طرح دونالد ترامپ (رئیس‌جمهور امریکا) جزئی از «اسرائیل» خواهند بود، این کار زمان زیادی طول نخواهد کشید و ظرف چند هفته آتی تکمیل خواهد شد.

اتحادیه اروپا معامله قرن ترامپ را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
اتحادیه اروپا معامله قرن ترامپ را رد کرد

وی گفت: «تیم مشترک امریکا-اسرائیل برای تدوین نقشه تشکیل شده اند، متحصصان در میانه روند هستند و این 800 کیلومتر مربع است که ما از سال 1967 منتظر هستیم، این کار زمان زیادی طول نخواهد کشید و ظرف چند هفته آتی تکمیل خواهد شد».

در 5 فبروری، رهبر ایران، آیت الله علی خامنه‌ای در باره «معامله قرن» امریکا اعلام کرد كه فلسطینی ها باید جنگ علیه اسرائیل را آغاز كنند تا درگیری بین كشورها حل شود.

چند گذشته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در یک نشست خبری مشترک با نخست‌وزیر اسرائیل از طرح صلح خاورمیانه رونمایی کرد که مدت‌هاست داماد و مشاور او، جرد کوشنر از آن به عنوان معامله قرن یاد می‌کند.

در این طرح قرار است اسرائیل فراتر از تعهدات قبلی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و قطعنامه‌های شورای امنیت، بخش‌هایی از کرانه باختری و بیت‌المقدس شرقی را به مناطق اشغالی خود ملحق کند تا پس از آن با تشکیل دولت مستقل فلسطین در نیمه کرانه باختری، تمام نوار غزه و چند محله از بیت‌المقدس شرقی که عموما فلسطینینان در آن سکونت دارند موافقت کنند.

بر اساس این طرح، شهر ابودیس به جای بیت‌المقدس به عنوان پایتخت فلسطین در نظر گرفته خواهد شد و فلسطینیان باید از حق بازگشت به سرزمین خود که طبق قطعنامه 194 شورای امنیت به رسمیت شناخت شده، صرف نظر کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала