هشدار سفیر امریکا به نتانیاهو درمورد معامله قرن

© Photo / MK / MKهشدار سفیر امریکا به نتانیاهو درمورد معامله قرن
هشدار سفیر امریکا به نتانیاهو درمورد معامله قرن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر امریکا در اسرائيل می‌گوید که هرگونه اقدام یک‌طرفه الی ختم کار کمیته مشترک اسرائيل و امریکا برای تحقق "معامله قرن"، این معامله را در معرض خطر قرار می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، دیوید فریدمن، سفیر ایالات متحده امریکا در اسرائيل در صفحه توییتر خود نوشته است: "چشم‌انداز صلح رئيس جمهور ترامپ نتیجه رایزنی‌های نزدیک در طول سه سال با رئيس جمهور اسرائيل، نخست‌وزیر نتانیاهو و مقامات بلندپایه، می‌باشد. چنانکه ما قبلا گفتیم، گسترش قوانین اسرائيل بر سرزمین‌هایی که بر اساس پلان، بخشی از اسرائيل خواهند شد، تنها پس تهیه نقشه توسه کمیته مشترک اسرائیل – امریکایی، ممکن خواهد بود".

اسرائيل کار روی نقشه کرانه باختری در چوکات «معامله قرن» را آغاز کرد - اسپوتنیک افغانستان
اسرائيل کار روی نقشه کرانه باختری در چوکات «معامله قرن» را آغاز کرد

وی افزود: "هرگونه اقدام یک‌طرفه الی ختم کار کمیته مشترک اسرائيل و امریکا برای تحقق "معامله قرن"، پلان و به‌رسمیت‌شاختن آن توسط امریکا را در معرض خطر قرار می‌دهد".

چنانکه نشریه اسرائيلی یدیعوت اخرونوت نوشته است، نتانیاهو دیروز (شنبه، ۸ فبروری) اعلام کرده است که اسرائيل کار روی تهیه نقشه "سرزمینی که براساس پلان ترامپ، بخشی از اسرائيل خواهد شد" آغاز کرده است. وی گفته بود: "این کار وقت زیاد را در بر نمی‌گیرد".

چند گذشته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در یک نشست خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از طرح صلح خاورمیانه رونمایی کرد که مدت‌هاست داماد و مشاور او، جرد کوشنر از آن به عنوان معامله قرن یاد می‌کند.

در این طرح قرار است اسرائیل فراتر از تعهدات قبلی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و قطعنامه‌های شورای امنیت، بخش‌هایی از کرانه باختری و بیت‌المقدس شرقی را به مناطق خود ملحق کند تا پس از آن با تشکیل دولت مستقل فلسطین در نیمه کرانه باختری، تمام نوار غزه و چند محله از بیت‌المقدس شرقی که عموما فلسطینینان در آن سکونت دارند موافقت کنند.

بر اساس این طرح، شهر ابودیس به جای بیت‌المقدس به عنوان پایتخت فلسطین در نظر گرفته خواهد شد و فلسطینیان باید از حق بازگشت به سرزمین خود که طبق قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت به رسمیت شناخت شده، صرف نظر کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала