تعرض اردوی سوریه به میدان هوائی تفتناز

© REUTERS / Ammar Abdullahولایت ادلب سوریه
ولایت ادلب سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارتش سوریه به میدان هوائی نظامی تفتناز ولایت ادلب نزدیک شد.

به گزارش اسپوتنیک، اردوی سوریه با آزادسازی روستایی در شرق ولایت ادلب، به میدان هوائی نظامی «تفتناز» این ولایت نزدیک شدند.

حمله شبه نظامیان بالای ارتش سوریه در ادلب - اسپوتنیک افغانستان
حمله شبه نظامیان بالای ارتش سوریه در ادلب

بعد از آنکه نیروهای اردوی سوریه در جنوب ولایت حلب با همرزمان خود در شرق ولایت ادلب دست دادند و همه تروریستهای این منطقه را محاصره کردند، از ادلب خبر می‌رسد که اردوی این کشور به چند کیلومتری میدان هوائی نظامی مهم «تفتناز» رسیده است.

ارتش سوریه عصر امروز موفق شد شهرک العیس را در جنوب غربی حلب آزاد کند. موفقیت‌های اردوی سوریه طی سه هفته اخیر چشم‌گیر بوده به گونه‌ای که بنابر گزارش مرکز ناظرین حقوق بشر سوریه (وابسته به معارضان) 136 روستا، شهر و شهرک را در جنوب حلب و شرق ولایت ادلب آزاد کرده است که «خان‌طومان»، «سراقب» و «معرة النعمان» از مهمترین مناطق آزاد شده است.

فرودگاه نظامی تفتناز یکی از فرودگاه‌های مهم ارتش سوریه در ولایت ادلب است که ماه جنوری 2013 به دست گروه‌های مسلح و تروریست‌ها افتاد. جبهه النصره (شاخه سوری القاعده)، احرار الشام و الطلیعة الاسلامیة در حمله و اشغال این فرودگاه مشارکت داشتند. تروریست‌ها از شرایط سرد آب و هوایی برای یورش به شهرک تفتناز و فرودگاه آن استفاده کرده بودند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала