طراحی جدید سفید-آبی-سرخ هواپیماهای ترامپ فاش شد

© AP Photo / Bob Leveroneطراحی جدید سفید-آبی-سرخ هواپیماهای ترامپ فاش شد
طراحی جدید سفید-آبی-سرخ هواپیماهای ترامپ فاش شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پنتاگون از طرح جدید سفید-آبی-سرخ برای هواپیماهای رئیس جمهور ایالات متحده «Air Force One» رونمایی کرده است.
هواپیمای طلایی ترامپ (ویدئو) - اسپوتنیک افغانستان
هواپیمای طلایی ترامپ (ویدئو)

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله The Hill، این تصویر در یکی از اسناد بودجه سال ۲۰۲۱ این کشور آمده است. در این سند، پنتاگون ۸۰۰.۹ میلیون دالر برای «برنامه نوسازی هواپیماهای ریاست جمهوری VC-25B » درخواست می کند، که براساس آن دو تخته جانبی جایگزین تخته کنونی هواپیما می شود.

​در این سند آمده است، كه بوئینگ ۷۴۷-۸ اصلاح شده پروازی كاملاً ایمن و قابل اعتماد با سطح امنیتی و ارتباطی مانند كاخ سفید به رئیس جمهور، كارمندان و میهمانان فراهم می کند.

هواپیماها باید طراحی خود را تغییر دهند؛ آنها رنگ معمول سفید و آبی را متوقف می کنند. قسمت فوقانی بدنه به رنگ سفید درخواهد آمد، در امتداد و کناره ها یک نوار قرمز وجود خواهد داشت و قسمت پایینی و موتورها به رنگ آبی تیره تبدیل می شوند.

The Hill خاطرنشان می کند، که سبک جدید «Air Force One» شبیه به رنگ آمیزی هواپیماهای هواپیمای سابق هواپیمایی دونالد ترامپ، ترامپ شاتل است. در همین زمان، تصمیم نهایی برای طراحی در سال ۲۰۲۱ گرفته خواهد شد. اگر رهبر امریكا برای دومین دوره پس از انتخابات سال ۲۰۲۰ در مقام خود باقی بماند، رنگ چاپ شده توسط پنتاگون بعید است تغییر كند.

در جون سال ۲۰۱۹، ترامپ درباره طراحی جدید برای «Air Force One» صحبت کرد و چهار گزینه رنگ آمیزی را ارائه کرد. به گفته وی، او خودش آنها را طراحی كرده است. تمایل ترامپ برای ساختن هواپیماهای رئیس جمهور «آمریکایی تر» از یک سال پیش معلوم شد.

رنگ‌آمیزی
نخستین هواپیمای ایر فورس وان به رنگ سرخ و طلایی بود. جان اف. کندی به انتخاب جکی کندی رنگ آن را به سفید و آبی تغییر داد که از آن زمان به همین رنگ باقی مانده است.

در سال ۲۰۱۸ میلادی دونالد ترامپ در مصاحبه با شبکه خبری سی‌بی‌اس گفت، که دستور تغییر رنگ‌آمیزی هواپیمای ایر فورس وان را به سرخ، سفید و آبی داده است تا هواپیما «امریکایی‌تر» باشد. احتمالا این هواپیماها تا سال ۲۰۲۱میلادی آماده نخواهد شد. از انتقادهای وارد شده به این دستور، پر هزینه بودن ساخت هواپیماهای تازه است

نیروی هوایی ایالات متحده برای جایگزینی دو هواپیمای ریاست جمهوری در جولای ۲۰۱۸ با بوئینگ قرارداد بست. مبلغ آن ۳.۹ میلیارد دالر بود. این قرارداد شامل توسعه، بهسازی، صدور گواهینامه، آزمایش و تحویل هیات های جدید ریاست جمهوری تا سال ۲۰۲۴ است. مبلغ درخواستی برای سال ۲۰۲۱ به ادامه کار این پروژه اجازه خواهد داد.

هواپیماهای کنونی
هم‌اکنون دو هواپیمای ویژه، بیشتر توسط رئیس‌جمهور استفاده می‌شوند، که از گونه بوئینگ وی‌سی-۲۵ ویژه نیروی هوایی ایالات متحده امریکا هستند. این دو هواپیما از گونه بوئینگ ‎747-200B هستند.

هواپیماهای کنونی، نخستین بار در سال ۱۹۹۰ میلادی در زمان جرج اچ دابلیو بوش استفاده شدند.

هواپیما ۳۷۰ متر مربع فضا در سه طبقه را در اختیار رئیس‌جمهور امریکا و همراهانش قرار می‌دهد. سوئیت رئیس‌جمهور امریکا شامل یک دفتر بزرگ، دستشویی، و اتاق همایش است. سوئیت پزشکی هواپیما می‌تواند به عنوان اتاق عمل استفاده شود -همیشه یک پزشک در پرواز هست- و دو آشپزخانه آن می‌تواند صد نفر را غذا بدهد. معمولا در پروازهای طولانی، چند هواپیمای باری، با وسائل رئیس‌جمهور امریکا در جلوی ایرفورس وان پرواز می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала