امریکا نقشه فعالیت نیروی دریایی روسیه را منتشر کرد

© Sputnik / Alexander Galperin /  مراجعه به بانک تصاویر امریکا نقشه فعالیت نیروی دریایی روسیه را منتشر کرد
امریکا نقشه فعالیت نیروی دریایی روسیه را منتشر کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده آمریکا نقشه ای از فعالیت های نیروی دریایی روسیه در سراسر جهان را منتشر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از The Drive پیش نویس بودجه پنتاگون برای سال 2021 حاوی نقشه ای است که در آن مناطقی از اقیانوس های نشان داده شده است که کشور های روسیه و چین در آن فعالیت دارند.

بعد از انتشار پیش‌نویس بودجه فدرال آمریکا که هزینه‌های دفاعی برای مقابله با تهدیدات روسیه و چین افزایش یافته، در راهکار جدید ضدجاسوسی آمریکا نیز، مسکو و پکن، جزو تهدیدات امنیتی اصلی برای این کشور در نظر گرفته شده‌اند. 

همچنین خاطرنشان می شود که مسکو حضور خود را به ویژه در نزدیکی ساحل جنوب شرقی آمریکای شمالی ، درجزایر کارائیب، در اقیانوس اطلس شمالی، در دریای مدیترانه و قطب شمال تقویت نموده است.

در اکتبر سال 2019، شرکت تلویزیونی و رادیویی " NRK " با استناد به اطلاعات منتشر شده توسط سازمان های ناروی، گزارش داد که طی چند روز حداقل 8 فروند زیر دریایی هسته ای روسیه از پایگاه های مستقر در شبه جزیره کولسک روسیه عزیمت کردند، هدف از این کار تلاش برای نزدیک شدن به آبهای اقیانوس اطلس شمالی است.

روسیه و چین در صدر فهرست نقش آفرینان بین المللی قرار دارند که برای امنیت ایالات متحده یک تهدید محسوب می شوند. این مسئله در راهکار جدید ضدجاسوسی آمریکا برای سال‌های 2020-2022 روشن شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала