تصویب لایحه مبارزه با پول‌شویی در پاکستان

© AFP 2023 / Ishara S.Kodikara تصویب لایحه مبارزه با پول‌شویی در پاکستان
تصویب لایحه مبارزه با پول‌شویی در پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس سنای پاکستان در آستانه اجلاس آتی گروه ویژه اقدام مالی (FATF) که گفته می شود برای دولت اسلام آباد جهت خروج از فهرست خاکستری سرنشت ساز است، لایحه مبارزه با پولشویی و مقررات ارز خارجی با هدف تحقق الزامات گروه ویژه اقدام مالی را تصویب کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "انتخاب" پاکستان؛ اصلاحات صورت گرفته در لایحه مذکور را که هفدهم ماه جدی امسال توسط نمایندگان مجلس ملی این کشور تصویب شده بود، بررسی و ضمن موافقت با آن به اجرای لایحه FATF با هدف تحقق الزامات این گروه چراغ سبز نشان داد.

رسانه های پاکستان روز چهارشنبه اعلام کردند: پیشرفت تازه در بخش مشارکت دولت اسلام آباد برای اجرای دستور العمل گروه ویژه اقدام مالی در حال صورت گرفت که جلسه آتی مسئولان اف ای تی اف قرار است در تاریخ 16 فبروری برگزار شود و این نشست برای پاکستانی ها جهت موافقت با خروج این کشور از فهرست خاکستری FATF سرنوشت ساز خواهد بود.

براساس این گزارش، نشست پنج روزه گروه ویژه اقدام مالی یکشنبه هفته آینده در پاریس برگزار خواهد شد و منابع آگاه در پاکستان از امیدواری این کشور برای خروج از فهرست خاکستری سخن می گویند.

ترامپ: قطع کمک های مالی آمریکا به پاکستان کار درستی بود - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: قطع کمک های مالی آمریکا به پاکستان کار درستی بود

مسئولان گروه ویژه اقدام مالی در نشست آتی خود عملکرد پاکستان در طول یکسال گذشته و نحوه اجرای خواسته های 27 ماده ای این گروه را بررسی خواهند کرد.

منابع خبری پاکستان می گویند: چین، اندونزی، مالزی، ترکیه، امارات و انگلیس در گروه ویژه اقدام مالی حمایت خود را از حذف نام پاکستان از فهرست خاکستری اعلام کرده با این حال پاکستان نیاز به حمایت ۷ کشور دیگر است.

سال گذشته میلادی نشست گروه ویژه اقدام مالی در پاریس برگزار و اعلام شد که پاکستان برای انجام اقدامات بیشتر در زمینه جلوگیری از تامین مالی تروریسم، پولشویی، مقابله با فرار مالیاتی و قاچاق بار دیگر مهلت گرفت و قرار شد نام این کشور در ماه فبروری سال 2020 در لیست خاکستری بماند.

هیات بلندپایه پاکستانی طی چند روز رایزنی های فشرده در پکن، توجه مسئولان گروه ویژه اقدام مالی را به اقدام دولت اسلام آباد به ویژه طی چهار ماه گذشته برای جلوگیری از تامین مالی تروریسم، برخورد قانونی و قضایی علیه گروه های غیرقانونی، رد مال سرکرده های گروه های افراطی، تشدید نظارت بر مرزها برای جلوگیری از قاچاق و اقدامات موثر به منظور ردیابی منابع اصلی پولشویی در کشور، جلب کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала